عنوان: احرام کی حالت میں خوشبو لگانے کا حکم(3458-No)

سوال: السلام علیکم ورحمۃاللہ وبرکاتہ،
اگر کوئی شخص حالت احرام میں ایک ہاتھ پر خوشبو لگا لے، جو کچھ تیز ہو، تو اس کا کیا حکم ہے؟ نیز حدود حرم میں عمرہ کی جنایت کا دم دینے کی عملی صورت کیا ہے؟
بینوا توجروا

جواب: حالت احرام میں خوشبو لگاناجائز نہیں ہے، لہذا اگر حالت احرام میں محرم کے منہ یا ہاتھ پر خوشبو لگ گئی، تو زیادہ خوشبو لگنے کی صورت میں دم لازم آئے گا، اور معمولی خوشبو لگنے کی صورت میں دم تو لازم نہیں آئے گا، البتہ صدقہ فطر (یعنی پونے دو کلو گندم یا اس کی قیمت) کے برابر صدقہ کرنا واجب ہوگا۔
اور خوشبو کے زیادہ اور کم ہونے کی مقدار کے بارے میں مختلف اقوال ہیں، بعض فقہاء نے کثرت کی حد بڑے عضو کو قرار دیا ہے، یعنی اعضائے جسم میں سے بڑے عضو پر مکمل طورپر خوشبو لگ جائے، اور بعض فقہاء نے ایک چوتھائی عضو کو کثرت کی حد قرار دیا ہے، جب کہ بعض فقہاء نے کہا ہے کہ اگر لوگ اسے زیادہ سمجھیں تو وہ کثیر ہے ورنہ قلیل۔
مذکورہ اقوال میں تطبیق یہ ہے کہ اگر خوشبو کی مقدار کم ہو، اور مکمل عضو پر لگالی جائے، تو بھی دم واجب ہوگا، اور کامل عضو پر نہیں لگائی تو دم واجب نہیں ہوگا، صدقہ لازم ہوگا۔ گویاخوشبو کی مقدار کم ہو،تو کامل عضو کا اعتبار ہوگا، اور اگر خوشبو زیادہ ہے، تو ایک چوتھائی عضو کا اعتبار ہے، یعنی اس صورت میں ایک چوتھائی عضو پر خوشبو لگانے سے دم لازم آئے گا، اور اس سے کم میں صدقہ لازم آئے گا۔
واضح رہے کہ احرام سے پہلے یا احرام سے نکلنے کے بعد خوشبو لگانا جائز ہے۔
نیز حدودِ حرم میں دم ادا کرنے کا طریقہ یہ ہے کہ جس شخص پر دم لازم ہے، وہ بذات خود حرم میں جانور ذبح کرے، یاوہاں کسی کو اپنا وکیل بنادے، جو اس کی طرف سے حدود حرم میں دم کا جانور ذبح کر دے۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

الفتاوى الهندية: (240/1)
فإذا استعمل الطيب فإن كان كثيراً فاحشاً ففيه الدم، وإن كان قليلاً ففيه الصدقة ۔ كذا في المحيط. واختلف المشايخ في الحد الفاصل بين القليل والكثير، فبعض مشايخنا اعتبروا الكثرة بالعضو الكبير نحو الفخذ والساق، وبعضهم اعتبروا الكثرة بربع العضو الكبير، والشيخ الإمام أبو جعفر اعتبر القلة والكثرة في نفس الطيب إن كان الطيب في نفسه بحيث يستكثره الناس ككفين من ماء الورد، وكف من الغالية والمسك، بقدر ما استكثره الناس فهو كثير، وما لا فلا، والصحيح أن يوفق ويقال: إن كان الطيب قليلاً فالعبرة للعضو لا للطيب، حتى لو طيب به عضواً كاملاً يكون كثيراً يلزمه دم، وفيما دونه صدقة، وإن كان الطيب كثيراً فالعبرة للطيب لا للعضو حتى لو طيب به ربع عضو يلزمه دم، هكذا في محيط السرخسي والتبيين۔ هذا في البدن وأما الثوب والفراش إذا التزق به طيب اعتبرت فيه القلة والكثرة على كل حال، وكان الفارق هو العرف، وإلا فما يقع عند المبتلى، كذا في النهر الفائق'.

المحيط البرهاني: (453/2)
وقال في المحرم: إذا مس الطيب أو استلم الحجر فأصاب يده خلوق، إن كان ما أصابه كثير فعليه الدم، فبعض مشايخنا اعتبروا الكثرة بالعضو الكبير نحو الفخذ والساق، فقالوا: إذا طيب الساق أو الفخذ بكماله يلزمه الدم، وبعضهم اعتبروا الكثرة بربع العضو الكثير فقالوا: إذا طيب رب الساق، والفخذ يلزمه الدم، وإن كان أقل من ذلك يلزمه الصدقة.
والفقيه أبو جعفر رحمه الله اعتبر القلة والكثرة في نفس الطيب، فقال: إن كان الطيب في نفسه بحيث يستكثره بكفيه الناس، لكفين من ماء الورد، والكف من المسك أو الغالية، فهو كثير وما لا فلا، قال الشيخ الإمام شيخ الإسلام المعروف بخواهر زاده رحمه الله: إن كان الطيب في نفسه قليلاً، إلا أنه طيب عضواً كاملاً، فإنه يكون كثيراً، أو تكون العبرة في هذه الحالة للعضو، وإن كان الطيب في نفسه كثيراً لا يعتبر العضو مكانه سلك فيه طريق الاحتياط، وإن مس طيباً إن لم يلزق بيده شيء منه، فلا شيء عليه، وإن لزق بيده منه إن كان كثيراً يلزمه الدم، وإن كان قليلاً لا يلزمه الدم، ويكفيه الصدقة'

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی

Print Full Screen Views: 1007 Jan 27, 2020
Ehraam, Ahraam, Ihraam, Khushboo, Khusbu, Lagaana, Lagana, Haalat e Ehraam, Applying perfume in Ihram, state of ehram, Using scent, Ehraam, Ahraam, Ihraam, During Ihram

Find here answers of your daily concerns or questions about daily life according to Islam and Sharia. This category covers your asking about the category of Hajj (Pilgrimage) & Umrah

Managed by: Hamariweb.com / Islamuna.com

Copyright © Al-Ikhalsonline 2024.