It is permissible to eat food cooked by a non-muslim, provided their hands are free of any najasat (impurities) or haram substances and they do not mix any haram substances into the food. It is important to note though that the zabeeha (slaughter) of non-muslims (except for ahl ul kitaab) is strictly haram.
In conclusion, if a person has full confidence in the halal and cleanliness (the restaurant ensures that the food they serve is not contaminated by any substances that come under the category of najis or najasah) standards of a restaurant , and if the restaurant obtains its meat from a halal slaughterhouse, then it is permissible for them to eat there. Otherwise, they should avoid it.
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:
الھندیة: (347/5، ط: دار الفکر)
قال محمد - رحمه الله تعالى - ويكره الأكل والشرب في أواني المشركين قبل الغسل ومع هذا لو أكل أو شرب فيها قبل الغسل جاز ولا يكون آكلا ولا شاربا حراما وهذا إذا لم يعلم بنجاسة الأواني فأما إذا علم فأنه لا يجوز أن يشرب ويأكل منها قبل الغسل ولو شرب أو أكل كان شاربا وآكلا حراما۔۔۔۔۔۔ولم يذكر محمد - رحمه الله تعالى - الأكل مع المجوسي ومع غيره من أهل الشرك أنه هل يحل أم لا وحكي عن الحاكم الإمام عبد الرحمن الكاتب أنه إن ابتلي به المسلم مرة أو مرتين فلا بأس به وأما الدوام عليه فيكره كذا في المحيط.
و فیها ایضاً: (347/5، ط: دار الفکر)
ولا بأس بالذهاب إلى ضيافة أهل الذمة هكذا ذكر محمد - رحمه الله تعالى -
مختصر القدوری: (کتاب الذبائح، ص: 274)
والوثنی والمحرم وان ترک التسمیة عمدًا فالذبیحة میتة لاتؤکل وان ترکھا ناسیًا أکل ".
Allah the Almighty knows best.
Darul ifta Al-Ikhlas, Karachi.