عنوان: روزے کی حالت میں ناک میں اسپرے استعمال کرنے کا حکم اور فدیہ کی استطاعت و قدرت نہ رکھنے والے کا حکم (15807-No)

سوال: میں کافی عرصے سے سانس کے مرض میں مبتلا ہوں، جس کی وجہ سے مجھے کچھ دیر بعد ناک میں اسپرے کرنا پڑتا ہے، لیکن وہ اسپرے ناک کے راستے سے حلق کے اندر تک نہیں پہنچتا۔ کیا اسپرے کرنے سے روزہ ٹوٹ جائے گا؟ اور اگر روزہ ٹوٹ جائے اور بےروزگار شخص روزے کے بدلے فدیہ دینے کے قابل نہ ہو تو اس کے بارے میں اسلام میں کیا حکم ہے؟

جواب: 1) واضح رہے کہ اسپرے میں چونکہ دوا کے ذرات ہوتے ہیں، لہذا روزہ کی حالت میں منہ یا ناک میں اسپرے کرنے سے روزہ ٹوٹ جائے گا، اس لیے آپ سحری اور افطاری کے اوقات میں اسپرے استعمال کرلیا کریں، لیکن اگر مرض زیادہ ہونے کی وجہ سے سحری اور افطاری کے اوقات میں اسپرے استعمال کرنا کافی نہ ہو اور اسپرے کے استعمال کے بغیر شدید حرج ہوتا ہو تو فی الحال روزہ نہ رکھیں اور جب مرض سے افاقہ ہوجائے تو ان روزوں کی قضاء کرلیں اور اگر آئندہ اس بیماری کی وجہ سے روزوں کی قضاء بھی ممکن نہ ہو تو ان کا فدیہ ادا کردیں۔
2) نیز سوال میں پوچھی گئی صورت میں اگر فدیہ دینے کی استطاعت نہ ہو تو توبہ و استغفار کریں۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل

الدر المختار مع رد المحتار: (395/2، ط: دار الفکر)
(أو دخل حلقه غبار أو ذباب أو دخان) ولو ذاكرا استحسانا لعدم إمكان التحرز عنه، ومفاده أنه لو أدخل حلقه الدخان أفطر أي دخان كان ولو عودا أو عنبرا له ذاكرا لإمكان التحرز عنه فليتنبه له كما بسطه الشرنبلالي.
(قوله: أنه لو أدخل حلقه الدخان) أي بأي صورة كان الإدخال، حتى لو تبخر ببخور وآواه إلى نفسه واشتمه ذاكرا لصومه أفطر لإمكان التحرز عنه وهذا مما يغفل عنه كثير من الناس، ولا يتوهم أنه كشم الورد ومائه والمسك لوضوح الفرق بين هواء تطيب بريح المسك وشبهه وبين جوهر دخان وصل إلى جوفه بفعله إمداد وبه علم حكم شرب الدخان.

المحیط البرہانی:(383/2،ط: دار الكتب العلمية)
وإذا استعط أو أقطر في أذنه إن کان شیئًا یتعلق به صلاح البدن نحو الدهن والدواء یفسد صومه من غیر کفارة وإن کان شیئًا لایتعلق به صلاح البدن کالماء قال مشایخنا: ینبغي أن لایفسد صومه إلا أنّ محمدًا رحمه اللّٰه تعالى لم یفصل بینما یتعلق به صلاح البدن وبینما لایتعلق.

(وفيه أيضاً:391/2)
والمرض الذي يبيح الفطر ما خاف منه الموت، أو زيادة علة، حتى لو خاف أنه لو لم يفطر يزداد عنه وحفا أو حماة شدة حل له أن يفطر، وقد فرق بين المرض وبين السفر، فجعل أصل السفر مبيحًا، ولم يجعل أصل المرض مبيحًا، والوجه في ذلك: أن العلة الأصلية في إباحة الفطر المشقة، والمرض أنواع منها ما يكون الصوم خير المريض، فلا يصلح لإباحة الفطر على الإطلاق، فأما السفر، فالصوم فيه يوجب المشقة بكل حال.
إذا ثبت هذا: فنقول المريض إذا خاف على نفسه التلف، أو ذهاب عضو منه يفطر بالإجماع، وإن خاف زيادة العلة وامتداده، فكذلك عندنا، وعليه القضاء إذا أفطر لقوله تعالى: ﴿ومن كان مريضًا أو على سفر، فعدة من أيام أخر﴾ (البقرة: ١٨٥).

البحر الرائق:(308/2،ط:دارالكتاب الإسلامي)
ولأن الفدية لاتجوز إلا عن صوم هو أصل بنفسه لا بدل عن غيره فجازت عن رمضان وقضائه والنذر، حتى لو نذر صوم الأبد فضعف عن الصوم لاشتغاله بالمعيشة له أن يطعم ويفطر، لأنه استيقن أن لايقدر على قضائه وإن لم يقدر على الإطعام لعسرته يستغفر الله تعالی".

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص، کراچی

Print Full Screen Views: 66 Mar 08, 2024
rozay ki halat mein naak mein spray istemal karne ka hukum aur fidya ki istitaat wa qudrat na rakhne wale ka hukum

Find here answers of your daily concerns or questions about daily life according to Islam and Sharia. This category covers your asking about the category of Sawm (Fasting)

Managed by: Hamariweb.com / Islamuna.com

Copyright © Al-Ikhalsonline 2024.