In Shariah it is strictly forbidden to make and capture pictures of living beings. In this regard following are few Hadiths of Prophet ﷺ.
1. On the judgement day, the roughest punishment (Azaab) will be given to the person who made pictures (Sahih Bukhari).
2. The Angels of Blessings do not enter a house where there is picture of a living being (Sahih Bukhari).
Therefore, due to these restrictions without any dire need, making pictures and earning from them both are forbidden (haram).
However, according to some scholars, till the time, shapes visible only on screen may not be printed or embossed on a solid surface are not in the ruling of picture. Therfore, if a job is only making digital pictures (photos) it may not be regarded as Haram. Therefore, it is not good to carry on this profession.
Another point must be cleared here, that the photo of digital camera that is allowed means taking photo of that particular object that is also allowed to see without photo. Nevertheless, if the object is not allowed to see then its digital photo is also not allowed to make. Therefore if a person job is making digital photos of ladies or vulgar photos then this job and income both are forbidden (Haram).
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:
صحیح البخاری: ( كتاب بدء الخلق، رقم الحدیث: 3226)
عن أبي طلحة أن النبي صلى الله عليه وسلم قال: «لا تدخل الملائكة بيتاً فيه صور
و فیہ ایضا: (كتاب اللباس، باب عذاب المصورين، رقم الحدیث: 5950)
عن عبد الله، قال: سمعت النبي صلى الله عليه وسلم يقول: «إن أشد الناس عذاباً عند الله يوم القيامة المصورون.
رد المحتار: (كتاب الصلاة، مطلب مكروهات الصلاة)
"قال في البحر: وفي الخلاصة: وتكره التصاوير على الثوب صلى فيه أو لا، انتهى. وهذه الكراهة تحريمية. وظاهر كلام النووي في شرح مسلم: الإجماع على تحريم تصوير الحيوان، وقال: وسواء صنعه لما يمتهن أو لغيره، فصنعته حرام بكل حال؛ لأن فيه مضاهاةً لخلق الله تعالى، وسواء كان في ثوب أو بساط أو درهم وإناء وحائط وغيرها اه
ALLAH Almighty knows best
DARULIFTA AL-IKHLAS,Karachi