There is no issue with selling bracelets, rings, and pendants as long as there are no other reasons for it to be prohibited. However, if the seller knows for certain that the item will be used for an impermissible purpose, then selling the item will result in the sin of aiding in an impermissible act. For instance, if a ring is not permissible for men to wear and the seller is certain that a man is buying it for himself, then selling such a ring will result in the sin of aiding in an impermissible act (ta'awun 'ala al-ithm), which is mandatory to avoid.
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:
فقه البیوع: (322/1، ط: مکتبة معارف القرآن کراچی)
والقسم الثالث ما وضع لأغراض عامة و یمکن استعماله فی حالتھا الموجودة فی مباح أو غیره۔۔۔۔۔۔ و الظاھر من مذھب الحنفیة أنهم یجیزون بیع ھذا القسم و ان کان معظم منافعه محرما ۔۔۔ ولکن جواز البیع فی هذہ الاشیاء بمعنی صحة العقد. أما الاثم، فیتأتی فیه ما ذکرناہ فی شروط العاقد من أنه اذا کان یقصد بہ معصیة و ذلك اما بنیة فی القلب أو بالتصریح فی العقد أن البیع یقصد بہ محظور. أما اذا خلا العقد من الأمرین ولا یعلم البائع بیقین أن المشتری یستعمله فی محظور فلا اثم فی بیعه، و ان علم البائع أنہ یستعمله فی محظور و کان سببا قریبا داعیا الی المعصیة فیکرہ البیع تحریما، و ان کان سببا بعیدا لا یکرہ مثل بیع الحدید من أھل الحرب أو أھل البغی.
Allah the Almighty knows best.
Darul Ifta Al-Ikhlas, Karachi.