عنوان: کرسی پر بیٹھ کر یا دیوار سے ٹیک لگا کر سونے سے وضو ٹوٹنے کا حکم(2311-No)

سوال: کیا کرسی پر کمر اور سر دونوں کی ٹیک لگ جانے سے وضو ٹوٹ جاتا ہے یا صرف کمر کی ٹیک سے بھی ٹوٹ جاتا ہے؟ اسی طرح دیوار سے ٹیک لگاکر سونے کا کیا حکم ہے؟ وضاحت فرمادیں۔

جواب: اگر کسی شخص کی سرین زمین پر پوری طرح جمی ہوئی ہو اور وہ کسی دیوار یا کرسی وغیرہ سے ٹیک لگا کر اس قدر گہری نیند سوجائے کہ اگر اس ٹیک کو ہٹا دیا جائے تو وہ شخص گر پڑے تو اس طرح سونے سے وضو ٹوٹنے کے بارے میں فقہائے احناف کی آراء مختلف ہیں، چنانچہ اکثر فقہائے کرام کے نزدیک اس طرح سونے سے وضو نہیں ٹوٹتا، البتہ امام طحاوی، صاحب ہدایہ اور امام قدوری رحمہم اللہ نے وضو ٹوٹنے کا قول اختیار کیا ہے، چونکہ اس زمانے میں لوگوں میں زیادہ کھانے پینے کا رواج عام ہوگیا ہے اور قوّتِ ماسکہ (یعنی ہوا خارج ہونے سے روکنے والی قوت) کمزور پڑچکی ہے، لہذا احتیاطاً وضو ٹوٹ جانے کے قول پر عمل کیا جائے گا۔ اسی قول کو بعض اکابر علمائے کرام نے اختیار فرمایا ہے، چنانچہ حضرت مولانا اشرف علی تھانوی صاحب قدس سرہ تحریر فرماتے ہیں: "لیٹے لیٹے آنکھ لگ گئی یا کسی چیز سے ٹیک لگا کر بیٹھے بیٹھے سوگیا اور ایسی غفلت ہوگئی کہ اگر وہ ٹیک نہ ہوتی تو گر پڑتا تو وضو ٹوٹ گیا"۔ (تسہیل بہشتی زیور، ص : 164)

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

فتح القدیر: (43/1، ط: مکتبة رشیدیة)
(والنوم مضطجعا أو متكئا أو مستندا إلى شيء لو أزيل عنه لسقط) لأن الاضطجاع سبب لاسترخاء المفاصل فلا يعرى عن خروج شيء عادة، والثابت عادة كالمتيقن به، والاتكاء يزيل مسكة اليقظة لزوال المقعد عن الأرض، ويبلغ الاسترخاء غايته بهذا النوع من الاستناد، غير أن السند يمنعه من السقوط، بخلاف النوم حالة القيام والقعود والركوع والسجود في الصلاة وغيرها هو الصحيح، لأن بعض الاستمساك باق، إذ لو زال لسقط فلم يتم الاسترخاء
(قوله ويبلغ الاسترخاء إلخ) ظاهر المذهب عن أبي حنيفة عدم النقض بهذا الاستناد ما دامت المقعدة مستمسكة للأمن من الخروج، والانتقاض مختار الطحاوي اختاره المصنف والقدوري؛ لأن مناط النقض الحدث لا عين النوم، فلما خفي بالنوم أدير الحكم على ما ينتهض مظنة له، ولذا لم ينقض نوم القائم والراكع والساجد، ونقض في المضطجع؛ لأن المظنة منه ما يتحقق معه الاسترخاء على الكمال وهو في المضطجع لا فيها، وقد وجد في هذا النوع من الاستناد إذ لا يمسكه إلا السند، وتمكن المقعدة مع غاية الاسترخاء لا يمنع الخروج، إذ قد يكون الدافع قويا خصوصا في زماننا لكثرة الأكل فلا يمنعه إلا مسكة اليقظة، ولو كان محتبيا ورأسه على ركبتيه لا ينقض.

الدر المختار مع رد المحتار: (141/1، ط: دار الفكر)
(و) ينقضه حكما (نوم يزيل مسكته) أي قوته الماسكة بحيث تزول مقعدته من الأرض، وهو النوم على أحد جنبيه أو وركيه أو قفاه أو وجهه (وإلا) يزل مسكته (لا) يزل مسكته (لا) ينقض وإن تعمده في الصلاة أو غيرها على المختار كالنوم قاعدا ولو مستندا إلى ما لو أزيل لسقط على المذهب.
(قوله: لو أزيل لسقط): أي لو أزيل ذلك الشيء لسقط النائم فالجملة الشرطية صفة لشيء (قوله: على المذهب) أي على ظاهر المذهب عن أبي حنيفة وبه أخذ عامة المشايخ، وهو الأصح كما في البدائع واختار الطحاوي والقدوري وصاحب الهداية النقض، ومشى عليه بعض أصحاب المتون، وهذا إذا لم تكن مقعدته زائلة عن الأرض وإلا نقض اتفاقا كما في البحر وغيره.

فتاوی دارالعلوم کراچی (امداد السائلین): (512/1، ط: ادارۃ المعارف کراچی)

واللہ تعالی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی

Print Full Screen Views: 765 Oct 22, 2019
kis qisam ki nend se wuzu toot jata he hey?, What kind of sleep breaks ablution?

Find here answers of your daily concerns or questions about daily life according to Islam and Sharia. This category covers your asking about the category of Purity & Impurity

Managed by: Hamariweb.com / Islamuna.com

Copyright © Al-Ikhalsonline 2024.