سوال:
مفتی صاحب ! کیا نماز وتر میں دعاء قنوت کے ساتھ دوسری مسنون دعائیں ملا سکتے ہیں؟
جیسے: رمضان المبارک میں حرم شریف میں عموماً لمبی دعا مانگتے ہیں، تو کیا اسی طرح ہم بھی اپنی انفرادی وتر یا نفلی نمازوں میں رکوع سے پہلے دعاء قنوت کے ساتھ مزید دعائیں شامل کر لیں، تو کوئی حرج تو نہیں ہے؟
جواب: وتر میں دعائے قنوت پڑھنا واجب ہے، اور دعائے قنوت کے طور پر کوئی خاص دعا لازم نہیں ہے، بلکہ کوئی بھی دعا پڑھنے سے وجوب ادا ہوجائے گا، البتہ اللہم انا نستعینک ونستغفرک۔۔۔الخ (جو مشہور دعا ہے) پڑھنا مسنون ہے، نیز دعائے قنوت کے ساتھ مزید دعائیں بھی پڑھ سکتے ہیں۔نفل نماز میں رکوع سے پہلے دعائے قنوت یا اس کے ساتھ دیگر دعائیں پڑھنا ثابت نہیں ہے۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:
مصنف ابن أبي شیبۃ: (رقم الحدیث: 6965)
"عن أبي عبد الرحمن قال: علَّمنا ابن مسعود أن نقرأ في القنوت: اللّٰہم إنا نستعینک ونستغفرک ونُثني علیک الخیرَ ولا نکفرُک، ونخلعُ ونترکُ من یفجرک، اللّٰہم إیاک نعبد، ولک نصلي ونسجد، وإلیک نسعی ونحفد، و نرجو رحمتک، ونخشی عذابک، إن عذابک الجِدَّ بالکفار محلق۔"
و فیہ ایضا: (رقم: 6966)
"عن إبراہیم قال: لیس في قنوت الوتر شيء مؤقتٌّ، إنما ہو دعاء واستغفار"
الدر المختار مع رد المحتار: (442/2- 443، ط: زکریا)
"ویسن الدعاء المشہور....
وقنوت الوتر وہو مطلق الدعاء۔ أي القنوت الواجب یحصل بأي دعاء کان"
غنیة المستملی: (ص: 422)
"وہل یصلي في آخر القنوت علی النبي صلی اللّٰہ علیہ وسلم أم لا؟ قال الفقیہ أبواللیث: یصلي؛ لأنہا من جنس الدعاء الخ۔ قال ابن الہمام: ولا ینبغي أن یعدل عن ہذا القول"
مرعاة المفاتيح: (باب القنوت)
"و الراجح عندي ما ذهب إليه أبوحنيفة وأحمد أنه لا يسن القنوت في غير الوتر من غير سبب لا في صلاة الصبح ولا في غيرها من الصلوات، وأنه مختص بالنوازل؛ لأنه لم يرد في ثبوته في غير الوتر من غير سبب حديث مرفوع صحيح خال عن الكلام، صريح في الدلالة على ما ذهب إليه مالك والشافعي، بل قد صح عنه - صلى الله عليه وسلم - ما يدل على خلاف ما قالا به كما ستقف عليه"
واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی