عنوان: ربیع الاول کی مبارکباد دینے پر ابولہب کے عمل سے استدلال کا شرعی حکم(5468-No)

سوال: لوگ ربیع الاول کی مبارکباد دینے پر جواز کی دلیل یہ پیش کرتے ہیں کہ ابولہب کی باندی نے جب ابو لہب کو حضور اکرم ﷺ کی پیدائش کی خوشخبری دی تو ابولہب نے جس انگلی سے اس باندی کو آزاد کرنے کا اشارہ کیا تھا، آج تک اس انگلی کو عذاب نہیں ہورہا ہے، جبکہ اس کا تمام بدن سخت عذاب میں مبتلاء ہے۔ کیا یہ بات درست ہے؟

جواب: واضح رہے کہ سلفِ صالحین حضراتِ صحابہ کرام، تابعین عظام، تبع تابعین اور ائمہ مجتہدین سے اس مہینے کی آمد پر مبارکباد دینا ثابت نہیں ہے، لہٰذا ان امور سے احترازضروری ہے۔
واضح رہے کہ ماہ ربیع الاول کی مبارکبادی پر ابو لہب کا عمل بطور دلیل پیش کرنا چند وجوہ سے درست نہیں ہے:
۱) ابو لہب کا آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی پیدائش کی خوشی میں اپنی باندی ثویبہ کو آزاد کرنا خاندانی رشتہ داری کی بنیاد پر تھا، کیونکہ ابولہب آپ صلی اللہ علیہ وسلم کا چچا تھا، ورنہ ابو لہب کی دین دشمنی سب پر واضح ہے، لہذا محض ایک کافر شخص کی ذاتی خوشی کو ربیع الاول کی مبارکبادی کیلیے دلیل بنانا درست نہیں ہے۔
۲) سیرت نگاروں کے مطابق ابولہب کی انگلی کو عذاب نہ ہونے کا واقعہ راوی حدیث حضرت عباس رضی اللہ عنہ کا خواب ہے اور امت کا اس بات پر اجماع ہے کہ نبی کے خواب کے علاوہ کسی کا خواب شرعی مسائل میں حجت نہیں ہے۔
۳) شارحین حدیث کے نزدیک اس روایت سے مراد اس بات کا بیان ہے کہ کافر کو اس کے نیک عمل پر آخرت میں اجر نہیں ملے گا، البتہ اس میں ابولہب کی تخصیص ہونے کا احتمال ہے کہ اس کو اس نیک عمل (باندی آزاد کرنے) پر جہنم میں تھوڑا سا پانی پینے کو ملے گا۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

عمدة القاری: (93/20- 95، ط: دار احياء التراث العربي)
حدثنا الحكم بن نافع أخبرنا شعيب عن الزهري قال: أخبرني عروة بن الزبير أن زينب ابنة أبي سلمة أخبرته أن أم حبيبة بنت أبي سفيان أخبرتها أنها قالت: يا رسول الله} انكح أختي بنت أبي سفيان. فقال: أو تحبين ذلك؟ فقلت: نعم، لست لك بمخلية وأحب من شاركني في خير أختي فقال النبي صلى الله عليه وسلم: إن ذلك لا يحل لي. قلت: فإنا نحدث أنك تريد أن تنكح بنت أبي سلمة؟ قال: بنت أم سلمة؟ قلت: نعم. فقال: لو أنها لم تكن ربيبتي في حجري ما حلت لي، إنها لابنة أخي من الرضاعة، أرضعتني وأبا سلمة ثويبة، فلا تعرضن علي بناتكن ولا أخواتكن.
قال عروة: وثويبة مولاة لأبي لهب، كان أبو لهب أعتقها فأرضعت النبي صلى الله عليه وسلم، فلما مات أبو لهب أرية بعض أهله بشر حيبة، قال له: ماذا لقيت؟ قال أبو لهب: لم ألق بعدكم، غير أني سقيت في هذه بعتاقتي ثويبة.
وذكر السهيلي أن العباس، رضي الله تعالى عنه، قال: لما مات أبو لهب رأيته في منامي بعد حول في شر حال، فقال: ما لقيت بعدكم راحة إلا أن العذاب يخفف عني كل يوم اثنين. قال: وذلك أن النبي صلى الله عليه وسلم ولد يوم الاثنين وكانت ثويبة بشرت أبا لهب بمولده فأعتقها. ويقال: إن قول عروة لما مات أبو لهب: أريه بعض أهله إلى آخره خبر مرسل أرسله عروة ولم يذكر من حدثه به، وعلى تقدير أن يكون موصولا فالذي في الخبر رؤيا منام فلا حجة فيه، ولعل الذي رآها لم يكن إذ ذاك أسلم بعد، فلا يحتج به. وأجيب ثانيا: على تقدير القبول، يحتمل أن يكون ما يتعلق بالنبي صلى الله عليه وسلم مخصوصا من ذلك بدليل قصة أبي طالب حيث خفف عنه. فنقل من الغمرات إلى الضحضاح، وقال القرطبي: هذا التخفيف خاص بهذا وبمن ورد النص فيه، والله أعلم.

فیض الباری: (509/5، ط: دار الکتب العلمیة)
قوله: (غيرَ أنِّي سُقِيت في هذه بِعَتَاقَتِي ثُوَيبة) فيه دليلٌ أنَّ طاعاتِ الكفار تنفع شيئًا، ولو لم تدرأ العذابَ۔

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی

Print Full Screen Views: 1792 Oct 20, 2020
rabi ul awwal ki mubrakbadi par abu lahab kay amal say istidlal ka shar'ee hukum, Shari'a Ruling of Argument from the Action of Abu Lahab on congratulations / Mubarakbadi / celebrations of Rabi ul Awwal

Find here answers of your daily concerns or questions about daily life according to Islam and Sharia. This category covers your asking about the category of Bida'At & Customs

Managed by: Hamariweb.com / Islamuna.com

Copyright © Al-Ikhalsonline 2024.