سوال:
بیماری کی وجہ سے وضو میں ٹھنڈا پانی استعمال کرنے میں سخت ترین مشکل کا سامنا ہے، شریعت میں ایسی صورت میں تیمم کا کیا حکم ہے؟
جواب: واضح رہے کہ اگر گرم پانی یا وضو کرنے کے بعد جسم کو حرارت پہنچانے کے لیے گرم کپڑا یا کوئی اور سبب جیسے: ہیٹر وغیرہ دستیاب ہو تو ایسی صورت میں سردی کی وجہ سے وضو کے بجائے تیمم کرنے کی اجازت نہیں ہے، لیکن اگر واقعتاً کسی جگہ پر پانی گرم کرنے کے یا وضو کے بعد جسم کو گرم رکھنے کے اسباب میسر نہ ہوں اور پانی سے وضو کرنے سے جان کی ہلاکت یا کسی عضو کے تلف ہوجانے کا یا کسی مرض کے لاحق ہونے یا بیماری کے بڑھ جانے کا ظنِ غالب ہو تو ایسی صورت میں تیمم کرسکتے ہیں۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:
القرآن الکریم: (النساء، الآیۃ: 43)
وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا۔۔۔۔الخ
الدر المختار مع رد المحتار: (234/1، ط: دار الفکر)
(أو برد) يهلك الجنب أو يمرضه ولو في المصر إذا لم تكن له أجرة حمام ولا ما يدفئه، وما قيل إنه في زماننا يتحيل بالعدة فمما لم يأذن به الشرع، نعم إن كان له مال غائب يلزمه الشراء نسيئة وإلا لا.
(قوله يهلك الجنب أو يمرضه) قيد بالجنب؛ لأن المحدث لا يجوز له التيمم للبرد في الصحيح خلافا لبعض المشايخ كما في الخانية والخلاصة وغيرهما. وفي المصفى أنه بالإجماع على الأصح، قال في الفتح وكأنه لعدم تحقيق ذلك في الوضوء عادة. اه....
أقول: المختار في مسألة الخف هو المسح لا التيمم كما سيأتي في محله - إن شاء الله تعالى - نعم مفاد التعليل بعدم تحقيق الضرر في الوضوء عادة أنه لو تحقق جاز فيه أيضا اتفاقا، ولذا مشى عليه في الإمداد؛ لأن الحرج مدفوع بالنص، هو ظاهر إطلاق المتون.
الهندية: (28/1)
وإذا خاف المحدث إن توضأ أن يقتله البرد أو يمرضه يتيمم. هكذا في الكافي. واختاره في الأسرار.۔۔۔
ولو كان يجد الماء إلا أنه مريض يخاف إن استعمل الماء اشتد مرضه أو أبطأ برؤه يتيمم.
واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی