سوال:
مفتی صاحب! ہم بچپن سے سحری بند کرنے کی دعا "وَبِصَومِ غَدٍ نَّوَيْتُ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ'' پڑھتے آئے ہیں، اور سحر و افطار والے کارڈ پر بھی یہی دعا لکھی ہوتی ہے، اب ہمارے امام صاحب بول رہے ہیں کہ یہ دعا پڑھنا روایت سے ثابت نہیں ہے، براہ کرم آپ رہنمائی فرمائیں کہ کیا یہ دعا حدیث سے ثابت ہے یا نہیں؟ اور اس دعا کو پڑھ سکتے ہیں یا نہیں؟
جواب: واضح رہے کہ وَ بِصَومِ غَدٍ نَّوَيْتُ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ'' دعا نہیں بلکہ عربی میں نیت کے الفاظ ہیں اور یہ الفاظ حدیث سے ثابت نہیں ہیں، البتہ ان الفاظ کا معنی صحیح ہے، لہذا اگر کوئی سنت یا لازم سمجھے بغیر ان الفاظ میں سحری کی نیت کرلے تو کوئی مضائقہ نہیں ہے۔
نیز واضح رہے کہ نیت دل کے ارادے کا نام ہے، زبان سے کہنا ضروری نہیں، بلکہ مستحب ہے، لہذا دل میں صرف یہ ارادہ کرلینا کہ میں روزہ رکھ رہا ہوں یا رمضان المبارک میں سحری کھالی تو یہ بھی نیت کے قائم مقام ہوجائے گا۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:
الدر المختار مع رد المحتار: (380/2، ط: دار الفکر)
والسنة أن يتلفظ بها ۔۔۔(قوله: أن يتلفظ بها) فيقول: نويت أصوم غدا أو هذا اليوم إن نوى نهارا لله عز وجل من فرض رمضان
مرقاة المفاتيح: (426/4، ط: دار الکتب العلمیة)
اما ما اشتھر علی الالسنة ’’اللهم لك صمت وبك آمنت وعليك توكلت وعلى رزقك أفطرت‘‘ فزیادة و بک امنت لا اصل له و ان کان معناہ صحیحا و کذا زیادة و علیک توکلت و لصوم غد نویت۔
الھندیة: (کتاب الصوم، الباب الاول، 195/1، ط: دارالفکر)
(وشرط) صحة الأداء النية والطهارة عن الحيض والنفاس كذا في الكافي والنهاية.
والنية معرفته بقلبه أن يصوم كذا في الخلاصة، ومحيط السرخسي. والسنة أن يتلفظ بها كذا في النهر الفائق. ثم عندنا لا بد من النية لكل يوم في رمضان كذا في فتاوى قاضي خان. والتسحر في رمضان نية ذكره نجم الدين النسفي، وكذا إذا تسحر لصوم آخر، وإن تسحر على أنه لا يصبح صائما لا يكون نية، ولو نوى من الليل ثم رجع عن نيته قبل طلوع الفجر صح رجوعه في الصيامات كلها كذا في السراج الوهاج، ولو قال نويت أن أصوم غدا إن شاء الله - تعالى - صحت نيته هو الصحيح كذا في الظهيرية.
واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص، کراچی