عنوان: "تم میری طرف سے فارغ ہو" کہنے سے طلاق کا حکم (9727-No)

سوال: السلام علیکم، مفتی صاحب! جب بھی جھگڑا ہوتا ہے، میرے شوہر یہی بات کرتے ہیں کہ "میری طرف سے تو ویسے بھی فارغ ہو" اور یہ بات وہ تو بہت دفعہ کہے چکے ہیں، تو معلوم یہ کرنا تھا کہ کیا اس طرح طلاق ہوجاتی ہے، اگر ہوجاتی ہے، تو پھر اس کا کیا حل ہوگا؟ براہ کرم جواب ضرور عنایت فرمائیں۔

جواب: واضح رہے کہ "فارغ" کا لفظ ایسا کنایہ ہے، جو صرف جواب کا احتمال رکھتا ہے، اور اس قسم کے کنایہ کے الفاظ سے قرینہ کے وقت بغیر نیت کے بھی طلاق واقع ہوجاتی ہے۔
سوال میں ذکر کردہ صورت میں چونکہ شوہر نے لڑائی کے دوران غصہ کی حالت میں یہ الفاظ کہے کہ "تم میری طرف سے فارغ ہو" لہذا اس سے بیوی پر ایک طلاق بائن واقع ہوگئی ہے٬ اور نکاح ختم ہو گیا، چونکہ نکاح کے ختم ہونے کے بعد بیوی طلاق کا محل نہیں رہی، اس لیے بعد میں جو شوہر نے کئی مرتبہ مذکورہ الفاظ استعمال کیے، ان سے مزید کوئی طلاق واقع نہیں ہوئی۔

لہذا اب اگر آپ دونوں اپنی رضامندی سے دوبارہ نکاح کرنا چاہیں، تو عدت کے اندر اور عدت کے بعد گواہوں کی موجودگی میں نئے مہر کے ساتھ آپس میں دوبارہ نکاح کرسکتے ہیں۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

الدر المختار: (300/3، ط: دار الفکر)
ونحو اعتدي واستبرئي رحمك، أنت واحدة، أنت حرة، اختاري أمرك بيدك سرحتك، فارقتك لا يحتمل السب والرد، ففي حالة الرضا) أي غير الغضب والمذاكرة (تتوقف الأقسام) الثلاثة تأثيرا (على نية) للاحتمال۔۔۔(وفي الغضب) توقف (الأولان) إن نوى وقع وإلا لا.

رد المحتار: (300/3، ط: دار الفكر)
(قوله توقف الأولان) أي ما يصلح ردا وجوابا وما يصلح سبا وجوابا ولا يتوقف ما يتعين للجواب. بيان ذلك أن حالة الغضب تصلح للرد والتبعيد والسب والشتم كما تصلح للطلاق، وألفاظ الأولين يحتملان ذلك أيضا فصار الحال في نفسه محتملا للطلاق وغيره، فإذا عنى به غيره فقد نوى ما يحتمله كلامه ولا يكذبه الظاهر فيصدق في القضاء، بخلاف ألفاظ الأخير: أي ما يتعين للجواب لأنها وإن احتملت الطلاق وغيره أيضا لكنها لما زال عنها احتمال الرد والتبعيد والسب والشتم اللذين احتملتهما حال الغضب تعينت الحال على إرادة الطلاق فترجح جانب الطلاق في كلامه ظاهرا، فلا يصدق في الصرف عن الظاهر، فلذا وقع بها قضاء بلا توقف على النية كما في صريح الطلاق إذا نوى به الطلاق عن وثاق.

بدائع الصنائع: (102/3، ط: دار الكتب العلمية)
والأصل الذي عليه الفتوى في زماننا هذا في الطلاق بالفارسية أنه إن كان فيها لفظ لا يستعمل إلا في الطلاق فذلك اللفظ صريح يقع به الطلاق من غير نية إذا أضيف إلى المرأة، مثل أن يقول في عرف ديارنا: دها كنم أو في عرف خراسان والعراق بهشتم؛ لأن الصريح لا يختلف باختلاف اللغات وما كان في الفارسية من الألفاظ ما يستعمل في الطلاق وفي غيره فهو من كنايات الفارسية فيكون حكمه حكم كنايات العربية في جميع الأحكام والله أعلم.

الھدایة: (257/2، ط: دار احیاء التراث العربی)
"وإذا كان الطلاق بائنا دون الثلاث فله أن يتزوجها في العدة وبعد انقضائها " لأن حل المحلية باق لأن زواله معلق بالطلقة الثالثة فينعدم قبله".

احسن الفتاویٰ: (188/5،ط: سعید)

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی

Print Full Screen Views: 924 Aug 01, 2022
"tum meri taraf se farigh ho" kehne se talaq ka hokom /hokum

Find here answers of your daily concerns or questions about daily life according to Islam and Sharia. This category covers your asking about the category of Divorce

Managed by: Hamariweb.com / Islamuna.com

Copyright © Al-Ikhalsonline 2024.