سوال:
ایک امام صاحب غلطی سے نماز میں سورہ لھب میں "وامراتہ" کی جگہ" حمراتہ" پڑھتے رہے اب انہیں اس بات کا علم ہوا ہے کہ اتنے عرصہ سے میں غلط پڑھتا رہا ہوں، ایسی صورت میں سابقہ نمازوں کا کیا حکم ہوگا؟
جواب: اگر امام نماز میں تلاوت کے دوران غلطی سے ایک کلمہ کی جگہ دوسرا ایسا کلمہ پڑھ لے، جس سے اس آیت کے معنی میں شدید بگاڑ پیدا ہوجائے تو اس سے نماز فاسد ہو جاتی ہے، لہذا سوال میں پوچھی گئی صورت میں جتنی نمازوں میں "وامرته" کے بجائے "حمراته" پڑھا ہے، ان سب نمازوں کا لوٹانا ضروری ہے۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:
رد المحتار: (مطلب مسائل زلة القارى: 630/1، ط: دار الفکر)
"ان الخطاء اما فی الاعراب أی الحرکات والسکون ویدخل فیه تخفیف المشدد وقصر الممدود وعکسھما أو فی الحروف بوضع حرف مکان اخر، أو زیادته أو نقصه أو تقدیمه أو تأخیرہ أو فی الکلمات أو فی الجمل کذلک أو فی الوقف ومقابله والقاعدۃ عند المتقدمین ان ماغیر المعنی تغییراً یکون اعتقادہ کفراً یفسد فی جمیع ذلک سواء کان فی القرآن أولا۔ الا ما کان من تبدیل الجمل مفصولا بوقف تام وان لم یکن التغییر کذلک فان لم یکن مثله فی القرآن والمعنی بعید متغیر تغیراً فاحشاً یفسد ایضاً کھذا الغبار مکان ھذا الغراب، وکذا اذا لم یکن مثله فی القرآن ولا معنی له کالسرائل باللام مکان السرائر وان کان مثلہ فی القرآن والمعنی بعید ولم یکن متغیرا فاحشا تفسد أیضا عند ابی حنیفۃ و محمد، وھو الاحوط، وقال بعض المشایخ: لاتفسد لعموم البلوی، وھو قول أبی یوسف وان لم یکن مثله فی القرآن ولکن لم یتغیر بہ المعنی نحو قیامین مکان قوامین فالخلاف علی العکس، فالمعتبر فی عدم الفساد عند عدم تغیر المعنی کثیراً وجود المثل فی القرآن عندہ والموافقۃ فی المعنی عندھما، فھذہ قواعد الائمۃ المتقدمین، واما المتأخرون کابن مقاتل وابن سلام واسمعیل الزاھد وابی بکر البلخی والھندوانی وابن الفضل والحلوانی، فاتفقوا علی ان الخطأ فی الاعراب لایفسد مطلقاً ولو اعتقادہ کفرا لان اکثر الناس لایمیزون بین وجوہ الاعراب، قال قاضیخان: وما قاله المتأخرون أوسع وما قاله المتقدمون أحوط"۔
واللّٰه تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی