عنوان: گھر کا ایک حصہ مدرسے کے لیے مختص کرنے کا حکم (10184-No)

سوال: والد محترم نے اپنی زندگی میں گھر کا ایک حصہ مدرسہ کیلے مختص کیا تھا اور باقاعدہ افتتاح بھی کیا تھا، لیکن کام شروع نہ ہو سکا، اس مدرسہ کے لیے جو پیسے ہمیں کسی نے دیے تھے وہ بھی محفوظ ہیں۔
سوال یہ ہے کہ کیا یہ جگہ وقف کہلائے گی اور اگر وقف ہے تو وقف کی منتقلی کے احکام اور اصول کیا ہیں؟

جواب: سوال میں ذکر کردہ صورت میں لفظ "مختص" مبہم لفظ ہے، لہذا ذیل میں اصولی طور پر مسئلہ ذکر کیا جاتا ہے:
اگر مرحوم نے گھر کا یہ حصہ عاریت کی نیت سے محض وقتی طور پر مدرسے کے استعمال کے لیے دیا تھا تو یہ مرحوم ہی کی ملکیت میں باقی رہا تھا اور ان کی وفات کے بعد اب ورثہ کی ملکیت میں آچکا ہے، ورثہ کے لیے اس جگہ کو بیچنا یا اس جگہ سے مدرسہ منتقل کرنا شرعاً جائز ہے۔
لیکن اگر مرحوم نے اس جگہ کو باقاعدہ مدرسے کے نام پر وقف کیا تھا تو یہ جگہ مرحوم کی ملکیت سے نکل چکی تھی اور اب ہمیشہ کے لیے یہ جگہ مدرسے کے لیے وقف رہے گی، اس جگہ سے مدرسہ منتقل کرنا یا اس جگہ کو بیچنا شرعاً ناجائز ہے۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

بدائع الصنائع: (كتاب العارية، 214/6، 216، ط: دار الكتب العلمية)
وكذا قوله: داري لك سكنى أو عمري سكنى، هو جعل سكنى الدار له من غير عوض، وسكنى الدار منفعتها المطلوبة منها عادة، فقد أتى بمعنى الإعارة.
وأما صفة الحكم فهي أن الملك الثابت للمستعير ملك غير لازم؛ لأنه ملك لا يقابله عوض، فلا يكون لازما كالملك الثابت بالهبة، فكان للمعير أن يرجع في العارية سواء أطلق العارية أو وقت لها وقتا.

الدر المختار مع رد المحتار: (338/4، ط: دار الفكر)
والأصح أنه (عنده) جائز غير لازم كالعارية (وعندهما هو حبسها على) حكم (ملك الله تعالى وصرف منفعتها على من أحب) ولو غنيا فيلزم، فلا يجوز له إبطاله ولا يورث عنه وعليه الفتوى ابن الكمال وابن الشحنة... (وركنه الألفاظ الخاصة ك) أرضي هذه (صدقة موقوفة مؤبدة على المساكين ونحوه) من الألفاظ كموقوفة لله تعالى أو على وجه الخير أو البر واكتفى أبو يوسف بلفظ موقوفة فقط قال الشهيد ونحن نفتي به للعرف.
(قوله: والأصح أنه عنده جائز إلخ) قال في الإسعاف: وهو جائز عند علمائنا أبي حنيفة وأصحابه رحمهم الله تعالى. وذكر في الأصل: كان أبو حنيفة لا يجيز الوقف فأخذ بعض الناس بظاهر هذا اللفظ وقال لا يجوز الوقف عنده. والصحيح أنه جائز عند الكل، وإنما الخلاف بينهم في اللزوم وعدمه؛ فعنده يجوز جواز لا إعارة ... ولا يلزم إلا بأحد أمرين: إما أن يحكم به القاضي أو يخرجه مخرج الوصية. وعندهما يلزم بدون ذلك، وهو قول عامة العلماء، وهو الصحيح. ثم إن أبا يوسف يقول يصير وقفا بمجرد القول لأنه بمنزلة الإعتاق عنده، وعليه الفتوى.

الدر المختار مع رد المحتار: (351/4، ط: دار الفکر)
(فإذا تم ولزم لا يملك ولا يملك ولا يعار ولا يرهن)
(قوله: لا يملك) أي لا يكون مملوكا لصاحبه ولا يملك أي لا يقبل التمليك لغيره بالبيع ونحوه لاستحالة تمليك الخارج عن ملكه، ولا يعار، ولا يرهن لاقتضائهما الملك.

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی

Print Full Screen Views: 393 Jan 25, 2023
ghar ka aik hisa / hissa madrasa / madrasay k liye mukhtas karne ka hokom /hokum

Find here answers of your daily concerns or questions about daily life according to Islam and Sharia. This category covers your asking about the category of Rights & Etiquette of Mosques

Managed by: Hamariweb.com / Islamuna.com

Copyright © Al-Ikhalsonline 2024.