It should be noted that according to the Most likely view in Hanafi jurisprudence, the time for the Asr prayer begins after the "Misl e Sani" i.e. when the shadow of everything (except the shadow of the time of fall) become double.Therefore Asar should be offered only after the "Misl e Sani".
Since it is permissible to offer the Asr prayer after the "Misl e Awal" in three other jurisprudence along with Sahibain (Two Hanfi Imams),
it is permissible to offer the Asr prayer After "Misl e Awal", if there is any excuse or compulsion, but it is not allowed to make it (performing Asar after "Misl e Awal") a routine.
In normal circumstances, it is necessary to perform Asr prayer after "Misl e Sani", because this is the most likely view according to the Hanafi Jurisprudence.
Hence, if there is a mosque nearby your residency, where according to the Hanafi Jurisprudence, Asr prayer is offered , then you should offer with them after "Misl e Sani" .
And if there is no such mosque, and in that place everyone offer the Asr prayer after the "Misl e Awal", then it is better than abandoning the congregation to perform the Asr prayer together with them in the "Misl e Awal".
Yes! If for some reason the congregation is left, then Asr prayer should be offered after the "Misl e Sani" while praying individually.
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:
المبسوط للسرخسی: (142/1، ط: دار المعرفة)
قال (ووقت الظهر من حين تزول الشمس إلى أن يكون ظل كل شيء مثله) في قول أبي يوسف ومحمد رحمهما الله تعالىأبي يوسف ومحمد رحمهما الله تعالى وقال أبو حنيفة - رحمه الله تعالى - لا يدخل وقت العصر حتى يصير الظل قامتين ولا خلاف في أول وقت الظهر".
الدر المختار مع رد المحتار: (359/1، ط: دار الفکر)
(ووقت الظهر من زواله) أي ميل ذكاء عن كبد السماء (إلى بلوغ الظل مثليه) وعنه مثله، وهو قولهما وزفر والأئمة الثلاثة. قال الإمام الطحاوي: وبه نأخذ. وفي غرر الأذكار: وهو المأخوذ به. وفي البرهان: وهو الأظهر. لبيان جبريل. وهو نص في الباب. وفي الفيض: وعليه عمل الناس اليوم وبه يفتى۔۔۔۔۔۔۔(ووقت العصر منه إلى) قبيل (الغروب)۔
(قوله: وعليه عمل الناس اليوم) أي في كثير من البلاد، والأحسن ما في السراج عن شيخ الإسلام أن الاحتياط أن لا يؤخر الظهر إلى المثل، وأن لا يصلي العصر حتى يبلغ المثلين ليكون مؤديا للصلاتين في وقتهما بالإجماع، وانظر هل إذا لزم من تأخيره العصر إلى المثلين فوت الجماعة يكون الأولى التأخير أم لا، والظاهر الأول بل يلزم لمن اعتقد رجحان قول الإمام تأمل.
واللّٰه تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی