عنوان: آنحضرت صلی اللّٰہ علیہ وسلم عشرہ ذی الحجہ، عاشوراء کے دن اور ہر ماہ تین دن روزے اور فجر کی نماز سے پہلے کی دو رکعتیں کو کبھی فراموش نہیں فرماتے تھے، اس حدیث کی تحقیق (10640-No)

سوال: حضرت حفصہ رضی اللہ عنہا روایت کرتی ہے کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم چار کام کبھی نہیں چھوڑتے تھے۔ عاشوراء کا روزہ، ذوالحجہ کے پہلے عشرے کے روزے، ہر مہینے سے تین دن کے روزے اور نماز فجر سے پہلے دو رکعتیں۔ (سنن نسائی: 2418) اس روایت کی تصدیق فرمادیں۔

جواب: سوال میں مذکور حدیث آنحضرت صلى اللہ علیہ وسلم سے ثابت ہے، "سنن نسائى "میں یہ حدیث ام المؤمنین حضرت حفصہ رضی اللّٰہ عنہا کے حوالے سے موجود ہے، "سنن نسائى" ہى کى سند سے "مسند احمد" میں اس حدیث کو نقل کیا گیا ہے، اس حدیث کى سند جید ہے، نیز اس حدیث کے اور شواہد بھى موجود ہیں، لہذا اس حدیث کو بیان کرنا اور اس میں مذکور فضیلت کو حاصل کرنے کے لیے ان ایام میں روزہ رکھنا مسنون ومستحب ہے۔
ذیل میں حدیث کا ترجمہ، اس کى تخریج اور اس کى اسنادى حیثیت کو بیان کیا جاتا ہے:
ترجمہ:
ام المؤمنين حضرت حفصہ رضي الله عنها فرماتی ہیں کہ رسول اللہ صلى اللہ علیہ وسلم چار کام کبھى فراموش نہیں فرماتے تھے: عاشوراء (دس محرم ) کا روزہ، ذوالحجہ کے ابتدائى عشرہ کے روزے، ہر ماہ کے تین دن (ایام بیض کے روزے) اور فجر کى نماز سے پہلے کى سنتیں۔ (سنن نسائی: حدیث نمبر 2416)
تخریج الحدیث:
1- امام احمد بن حنبل رحمہ اللہ (م 275 ھ) نے اس حدیث کو "مسند احمد" جلد 44 ص 59 رقم الحدیث (26459)، طبع: مؤسسۃ الرسالۃ، میں نقل فرمایا ہے۔
2- امام نسائى رحمہ اللہ (م 303 ھ) نے "سنن نسائى" (4 كتاب الصيام/ كيف يصوم ثلاثة أيام من كل شهر ... الخ، 4/ 220، رقم الحديث (2416)، ط: مكتب المطبوعات الإسلامية – حلب) میں نقل فرمایا ہے۔ اور "السنن الكبرى" (كتاب الصيام/ كيف يصوم ثلاثة أيام من كل شهر ... الخ، 3/ 197، رقم الحديث (2736-2737)، ط: مؤسسة الرسالة) میں نقل فرمایا ہے۔
3- امام ابويعلى رحمه الله (م 307 ھ) نے "مسند ابی یعلى" میں (12/ 469، رقم الحديث (7041)، اور (12/ 477، رقم الحديث (7048-7049)،ط: دار المأمون للتراث) میں نقل فرمایا ہے۔
4- امام ابن حبان رحمہ اللہ (م 354 ھ) نے "صحیح ابن حبان" (كتاب التاريخ/ باب من صفته صلى الله عليه وسلم وأخباره.، 14/ 332، رقم الحديث (6422) ط: مؤسسة الرسالة) میں نقل فرمایا ہے۔
5- امام طبرانی رحمہ اللہ (م 360 ھ) نے " المعجم الکبیر" (23/ 205، رقم الحديث (354) ط: مكتبه ابن تيمية) میں اور "المعجم الأوسط" (8/ 20، رقم الحديث (7831)، ط: دار الحرمين) میں نقل فرمایا ہے۔
حدیث کى اسنادى حیثیت:
علامہ ساعاتی رحمہ اللہ
(م 1378 ھ) نے "الفتح الرباني" (كتاب الصيام/ النهي عن صوم يوم عرفة ويوم النحر وأيام التشريق، 10/ 163، ط: دار إحياء التراث العربي ) میں اس حدیث کو نقل کر کے فرمایا ہے، اس کى سند جید ہے۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

مسند أحمد: (رقم الحديث: 26459، 59/44، ط: مؤسسة الرسالة)
حدثنا هاشم بن القاسم، حدثنا أبو إسحاق الأشجعي الكوفي، قال: حدثنا عمرو بن قيس الملائي، عن الحر بن الصياح، عن هنيدة بن خالد الخزاعي، عن حفصة، قالت: أربع لم يكن يدعهن النبي صلى الله عليه وسلم: صيام عاشوراء، والعشر، وثلاثة أيام من كل شهر، والركعتين قبل الغداة.
قال الساعاتي في "الفتح الرباني" (كتاب الصيام/ النهي عن صوم يوم عرفة ويوم النحر وأيام التشريق، 10/ 163، ط: دار إحياء التراث العربي): وسنده جيد.

سنن النسائي: (كتاب الصيام، كيف يصوم ثلاثة أيام من كل شهر الخ، رقم الحديث: 2416، 220/4، ط: مكتب المطبوعات الإسلامية – حلب)
أخبرنا أبو بكر بن أبي النضر، قال: حدثني أبو النضر، قال: حدثنا أبو إسحق الأشجعي كوفي، عن عمرو بن قيس الملائي، عن الحر بن الصياح، عن هنيدة بن خالد الخزاعي، عن حفصة، قالت: أربع لم يكن يدعهن النبي صلى الله عليه وسلم: صيام عاشوراء، والعشر، وثلاثة أيام من كل شهر، وركعتين قبل الغداة.

السنن الكبرى للنسائي: (كتاب الصيام، كيف يصوم ثلاثة أيام من كل شهر الخ، رقم الحديث: 2736-2737، 197/3، ط: مؤسسة الرسالة)

مسند أبي يعلى الموصلي: (رقم الحديث: 7041، 469/12، ط: دار المأمون للتراث)
من طريق أبي بكر بن أبي شيبة، عن هاشم بن القاسم، عن الأشجعي، به. و (12/ 477، رقم الحديث (7048-7049)، من طريق أبي بكر بن أبي النظر، وأبي بكر بن أبي شيبة، به.

صحيح ابن حبان: (كتاب التاريخ، باب من صفته صلى الله عليه وسلم وأخباره، 332/14، رقم الحديث: 6422، ط: مؤسسة الرسالة)
من طريق أبي يعلى، عن أبي بكر بن أبي شيبة، به.

المعجم الكبير للطبراني: (205/23، رقم الحديث: 354، ط: مكتبه ابن تيمية)
من طريق عثمان بن أبي شيبة، عن هاشم بن القاسم أبو النضر، به،

المعجم الأوسط: (رقم الحديث: 7831، 20/8، ط: دار الحرمين)
من طريقه في "المعجم الكبير"، وقال: لم يرو هذا الحديث عن عمرو بن قيس إلا الأشجعي، ولا عن الأشجعي إلا أبو النضر، تفرد به: عثمان بن أبي شيبة "

شاهدہ من حديث أم سلمة رضي الله عنها:
سنن أبي داود: (كتاب الصيام، باب في صوم العشر، رقم الحديث: 2429، 237/3، ط: دار المنهاج- دار اليسر)

حدثنا مسدد، حدثنا أبو عوانة، عن الحر بن الصياح، عن هنيدة بن خالد، عن امرأته، عن بعض أزواج النبي صلى الله عليه وسلم، قالت: كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يصوم تسع ذي الحجة، ويوم عاشوراء، وثلاثة أيام من كل شهر: أول اثنين من الشهر والخميس.
والحديث سكت عنه أبو داود. وقال المنذري في «مختصره» 2/ 358: وأخرجه النسائي، واختلف على هنيدة بن خالد في إسناده، فروى عنه كما أوردناه.
قال السبكي في "المنهل العذب المورود" (10/ 195): (بعض أزواج النبي صلى الله عليه وسلم) لعلها أم سلمة، كما جاء في رواية للنسائي بسنده، عن هنيدة، عن أمه، عن أم سلمة، فالواسطة بين هنيدة وأم سلمة إما امرأته أو أمه، وليست هي حفصة، فإن هنيدة روى الحديث عنها بدون واسطة كما في النسائي.

واللہ تعالیٰ اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی

Print Full Screen Views: 266 Jun 19, 2023
anhazrat salallaho alihe wasallam ashra zilhajja,ashora k din or her teen mah teen din roze or fajar ki namaz se / say pehle ki dou rakatein / rikatain ko kabhi faramosh nahi farmate the / they, is hadees ki tehqeeq / tehqiq

Find here answers of your daily concerns or questions about daily life according to Islam and Sharia. This category covers your asking about the category of Interpretation and research of Ahadees

Managed by: Hamariweb.com / Islamuna.com

Copyright © Al-Ikhalsonline 2024.