عنوان: خواتین کے لیے اشراق اور چاشت کی نماز ایک ساتھ پڑھنا(15700-No)

سوال: السلام علیکم! ایک مسئلہ پوچھنا تھا کہ اشراق کی نماز سے متعلق سنا ہے کہ فجر پڑھ کہ اسی جگہ پر سورج نکلنے تک اذکار کیا جائے، پھر دو رکعت پڑھی جائے، مگر اس طرح پابندی کرنا خواتین کے لئے مشکل ہوتا ہے، کیونکہ بچوں اور مرد حضرات کو صبح جانا ہوتا ہے تو ایسی صورت میں سب کے جانے کے بعد آٹھ یا نو بجے تک اشراق اور چاشت کی نماز دو دو رکعت ادا کرسکتی ہیں؟

جواب: جی ہاں! آپ نماز اشراق اور نماز چاشت ایک ساتھ ادا کرسکتی ہیں، البتہ حدیث شریف میں آتا ہے کہ جو شخص فجر کی نماز جماعت سے (یعنی مرد جماعت سے اور عورت گھر میں) پڑھ لے، پھر (اسی جگہ) بیٹھ کر اللہ کا ذکر کرتا رہے، یہاں تک کہ سورج طلوع ہو (اور ایک نیزہ کے بقدر بلند ہو جائے) تو وہ دو رکعتیں (یا زیادہ سے زیادہ چار رکعتیں) پڑھ لے تو اسے ایک (کامل) حج اور عمرے کا ثواب ملے گا۔ (ترمذی شریف، حدیث نمبر: 586)
اس حدیث سے یہ بات معلوم ہوتی ہے کہ نماز اشراق کی یہ مخصوص فضیلت کامل طور پر اس شخص کو حاصل ہوگی جو حدیث میں بیان کردہ طریقے پر پورا پورا عمل کرے، البتہ جو اس طریقے پر عمل نہ کرسکے تو اگرچہ اسے یہ فضیلت کامل طور پر حاصل نہ ہوگی، لیکن وہ نماز اشراق کے اجر و ثواب سے محروم نہیں ہوگا، بلکہ کسی درجہ میں اسے بھی اس کی فضیلت حاصل ہوگی، لہذا جس طرح ممکن ہو، اشراق اور چاشت کے نوافل کا اہتمام کرلینا چاہیے۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

سنن الترمذي: (رقم الحديث: 586)
عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ، قَالَ:‏‏‏‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ مَنْ صَلَّى الْغَدَاةَ فِي جَمَاعَةٍ ثُمَّ قَعَدَ يَذْكُرُ اللَّهَ حَتَّى تَطْلُعَ الشَّمْسُ ثُمَّ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ كَانَتْ لَهُ كَأَجْرِ حَجَّةٍ وَعُمْرَةٍ قَالَ:‏‏‏‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ تَامَّةٍ تَامَّةٍ تَامَّةٍ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ.

مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابيح: (2/770، ط: دار الفكر)
(وعنه) أي: عن أنس (قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: ("من صلى الفجر في جماعة، ثم قعد يذكر الله") أي: استمر في مكانه ومسجده الذي صلى فيه، فلا ينافيه القيام لطواف أو لطلب علم أو مجلس وعظ في المسجد، بل وكذا لو رجع إلى بيته واستمر على الذكر، ("وحتى تطلع الشمس، ثم صلى ركعتين"): قال الطيبي: أي ثم صلى بعد أن ترتفع الشمس قدر رمح حتى يخرج وقت الكراهة، وهذه الصلاة تسمى صلاة الإشراق وهي أول الضحى (" كانت ") أي: المثوبة، وأبعد ابن حجر فقال: أي هذه الحالة المركبة من تلك الأوصاف كلها (" له كأجر حجة وعمرة " قال): أي: أنس ("قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: "تامة تامة تامة"): صفة لحجة وعمرة كررها ثلاثا للتأكيد.

إعلاء السنن: (7/30، إدارة القرآن والعلوم الإسلامية)
قال العلامة سراج أحمد في شرح الترمذي له: إن المتعارف في أول النهار صلاتان: الأولی بعد طلوع الشمس وارتفاعها قدر رمحٍ أو رمحین․ والثانیة عند ارتفاع الشمس قدر ربع النهار إلى ما قبل الزوال ویقال لها صلاة الضحی واسم الضحی في کثیر من الأحادیث شامل لکليهما، وقد ورد في بعضها الإشراق أیضًا.

رد المحتار: (1 /371، ط: دار الفكر)
وما دامت العين لا تحار فيها في حكم الشروق كما تقدم في الغروب أنه لا يصح كما في البحر ح. أقول: ينبغي تصحيح ما نقلوه عن الأصل للإمام محمد من أنه ما لم ترتفع الشمس قدر رمح فهي في حكم الطلوع؛ لأن أصحاب المتون مشوا عليه في صلاة العيد حيث جعلوا أول أوقاتها من الارتفاع ولذا جزم به هنا في الفيض ونور الإيضاح.

البحر الرائق شرح كنز الدقائق: (2/55، ط: دار الكتاب الإسلامي)
ولم أر بيان أول وقتها وآخره لمشايخنا هنا ولعلهم تركوه للعلم به وهو أنه من ارتفاع الشمس إلى زوالها كما لا يخفى ثم رأيت صاحب البدائع صرح به في كتب الأيمان فيما إذا حلف ليكلمنه الضحى فقال أنه من الساعة التي تحل فيها الصلاة إلى الزوال وهو وقت
صلاة الضحى اه.

فتاوی رحمیہ: (222/5، ط: دار الاشاعت)

فتاوی محمودیہ: (667/5، ط: مکتبہ فاروقیہ)

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی

Print Full Screen Views: 296 Feb 19, 2024
khawateen ke liye ishraq or chasht ki namaz aik sath parhna

Find here answers of your daily concerns or questions about daily life according to Islam and Sharia. This category covers your asking about the category of Salath (Prayer)

Managed by: Hamariweb.com / Islamuna.com

Copyright © Al-Ikhalsonline 2024.