the variety of thoughts amongst people about it (for e.g. advising a pregnant woman to be careful etc) have no basis in shariah law, however, if in opinion of doctors it is necessary to be careful, then there is no harm on acting upon their advice, but this is not the ruling of shariah. Therefore, if someone wants to act on it as a medical treatment, there is room available for them.
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
References:
صحیح البخاری: (کتاب الکسوف، باب الصلاۃ في کسوف الشمس)
عن قیس قال: سمعت أبا مسعود یقول: قال النبي ﷺ: "إن الشمس والقمر لا یخسفان لموت أحد من الناس، ولکنهما آیتان من آیات اﷲ، فإذا رأیتموها فقوموا، فصلوا
حاشیة الطحطاوي علی مراقي الفلاح: (باب صلاۃ الکسوف)
"وإن الشمس والقمر آیتان من آیات ﷲ تعالیٰ یریهما عبادہ لیعلموا أنہما مسخران بأمرہ لیس لهما سلطان في غیرهما، ولا قوۃ الدفع عن أنفسهما، فلا یستحقان أن یعبدا
و فیھا ایضاً: (297)
"ولکنهما آیتان من آیات ﷲ، إن ﷲ إذا بدا لشيء من خلقه خشع له، فإذا رأیتم ذلک فصلوا، وﷲ تعالیٰ یخوف عبادہ لیترکوا المعاصي، ویرجعوا إلیہ بالطاعۃ والاستغفار
ALLAH Almighty knows best
DARULIFTA AL-IKHLAS,Karachi