سوال:
مفتی صاحب! کیا انبیاء کرام علیہم السلام کو احتلام ہوتا تھا؟
جواب: واضح رہے کہ انبیاء کرام علیہم السلام شیطانی خیالات اور وساوس سے پاک ومحفوظ ہوتے ہیں اور احتلام عام طور پر شیطانی وساوس اور خیالات کی وجہ سے ہوتا ہے، اس لیے انبیاء کرام علیہم السلام کو شیطانی خیالات کی وجہ سے احتلام نہیں ہوتا تھا، لیکن چونکہ انبیاء علیہم السلام بھی انسان اور بشر ہی ہوتے ہیں، جس کی وجہ سے ان کے جسم میں بھی وہی بشری تقاضے موجود ہوتے ہیں، جو دوسرے انسانوں میں ہوتے ہیں، اس لیے انبیاء علیہم السلام کو طبعی تقاضے کی وجہ سے برا خواب دیکھے بغیر احتلام ہونا ممکن ہے۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:
شرح النووی علی مسلم: (198/3، ط: دار احیاء التراث العربی)
وتعلق المحتجون بھذا الحدیث بان قالوا الاحتلام مستحیل فی حق النبی ﷺ لانہ من تلاعب الشیطان بالنائم فلایکون المنی الذی علی ثوبہﷺ الامن الجماع ……جواب بعضھم انہ یمتنع استحالۃ الاحتلام منہﷺ وکونھا من تلاعب الشیطان بل الاحتلام منہ جائزﷺ ولیس ھو من تلاعب الشیطان بل ھو فیض زیادۃ المنی یخرج فی وقت۔
رد المحتار: (313/1، ط: دار الفکر)
وقد یؤید ماصححہ فی الخانیۃ بماصح عن عائشۃ رضی اﷲ عنھا کنت احک المنی من ثوب رسول اﷲﷺ وھو یصلی ولاخفا انہ کان من جماع لان الانبیاء لاتحتلم۔
مرقاة المفاتيح: (2/ 424)
عن عائشة رضي الله عنها، قالت: «كان رسول الله صلى الله عليه وسلم إذا اغتسل من الجنابة بدأ فغسل يديه، ثم يتوضأ كما يتوضأ للصلاة، ثم يدخل أصابعه في الماء، فيخلل بها أصول شعره، ثم يصب على رأسه ثلاث غرفات بيديه، ثم يفيض على جلده كله» . متفق عليه.
(وتحت قوله عن عائشة قالت: كان رسول الله إذا اغتسل) : أي: أراد الغسل (من الجنابة) (إلی قوله) هذا وهو موهم أن جنابته كانت عن احتلام، وقد روى الطبراني أنه عليه الصلاة والسلام ما احتلم قط، وكذلك الأنبياء عليهم الصلاة والسلام اھ
واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی