سوال:
مسنون اعتکاف کی حالت میں دن کے وقت استمناء بالید کرلیا تواعتکاف کا کیا حکم ہے؟
جواب: اعتکاف کی حالت میں استمناء بالید (مشت زنی، masturbation) کرنے سے اگر منی خارج ہوگئی تو روزہ فاسد ہوجائے گا اور ایک دن رات کے اعتکاف کی قضا بھی لازم ہوگی۔
اعتکاف کی قضا کا طریقہ یہ ہے کہ سال کے جن دنوں میں روزے رکھنا منع ہے، ان دنوں کے علاوہ کسی دن مغرب سے دوسرے دن کے غروبِ آفتاب تک ایک دن رات کا اعتکاف کرلیا جائے، اگر رمضان کے دن باقی ہوں تو بقیہ دنوں میں سے کسی بھی دن اعتکاف کی قضا کی جاسکتی ہے۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:
الفتاوی الهندية: (213/1، ط: دار الفكر)
ومنها الجماع ودواعيه) فيحرم على المعتكف الجماع ودواعيه نحو المباشرة والتقبيل واللمس والمعانقة والجماع فيما دون الفرج والليل والنهار في ذلك سواء، والجماع عامدا أو ناسيا ليلا أو نهارا يفسد الاعتكاف أنزل أو لم ينزل، وما سواه يفسد إذا أنزل وإن لم ينزل لا يفسد هكذا في البدائع.
الموسوعة الفقهية الکویتیة: (101/4، ط: وزارة الأوقاف و الشئون الإسلامية)
يبطل الاعتكاف بالاستمناء باليد عند الحنفية والمالكية والحنابلة والشافعية، إلا أن من الشافعية من ذكره قولا واحدا.
رد المحتار: (444/2، ط: دار الفكر)
(قولہ وحرم الخ) لأنہ ابطال للعبادۃ وھو حرام لقولہ تعالیٰ: ولا تبطلوا أعمالکم۔ بدائع (قولہ وامّا النفل) ای الشامل للسنۃ المؤکدۃ ح قلت قدمنا ما یفید اشتراط الصوم فیھا بناء علی انھا مقدّرۃ بالعشرا لاخیر ومفاد التقدیر ایضاً اللزوم بالشروع تامل ثم رأیت المحقق ابن الھمام قال: ومقتضی النظر لو شرع فی المسنون اعنی العشر الاوا خر بنیتہ ثم افسدہ ان یجب قضاؤہ تخریجاً علی قول ابی یوسف فی الشروع فی نفل الصلاۃ تناویا اربعا لاعلی قولھما اھ ای یلزمہ قضاء العشر کلہ لو افسد بعضہ کما یلزمہ قضاء اربع لوشرع فی نفل ثم افسد الشفع الاوّل عند ابی یوسف، لکن صحح فی الخلاصۃ انہ لا یقضی لارکعتین کقولھما… فیظھر من بحث ابن الھمام لزوم الاعتکاف المسنون بالشروع وان لزوم قضاء جمیعہ او باقیہ مخرج علی قول ابی یوسف اما علی قول غیرہ فیقضی الیوم الذی افسدہ لاستقلال کل یوم بنفسہ۔
واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی