سوال:
السلام عليكم، کرونا وائرس کی وجہ سے حج کرنے پر پابندی ہے، جن کے اوپر حج واجب ہے، (1) کیا وہ کسی کو حج کرا سکتا ہے؟ (2) کیا حج کی وصیت کرنا لازم ہے؟ (3) اگر وہ پیسے جو حج کے لئے رکھے تھے، وہ خرچ ہو گئے، تو کیا حکم ہے؟
جواب: ( ١,٢,٣) واضح رہے کہ کسی شخص پر ایک مرتبہ حج فرض ہوجانے کے بعد اس کی ادائیگی اس کے ذمہ میں باقی رہے گی، اگرچہ حج کے لیے جمع شدہ رقم خرچ ہوجائے، لہذا اگر مرنے سے پہلے حج کرنے کے اسباب میسر ہوجائیں تو حج ادا کرلے، ورنہ مرنے سے پہلے حجِ بدل کی وصیت کرنا ضروری ہے۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:
الدر المختار مع رد المحتار: (459/2، ط: دار الفکر)
(صحيح) البدن (بصير) غير محبوس وخائف من سلطان يمنع منه۔
(قوله صحيح البدن) أي سالم عن الآفات المانعة عن القيام بما لا بد منه في السفر، فلا يجب على مقعد ومفلوج وشيخ كبير لا يثبت على الراحلة بنفسه وأعمى، وإن وجد قائدا، ومحبوس، وخائف من سلطان لا بأنفسهم، ولا بالنيابة في ظاهر المذهب عن الإمام وهو رواية عنهما وظاهر الرواية عنهما وجوب الإحجاج عليهم، ويجزيهم إن دام العجز وإن زال أعادوا بأنفسهم.
والحاصل: أنه من شرائط الوجوب عنده ومن شرائط وجوب الأداء عند هما وثمرة الخلاف تظهر في وجوب الإحجاج والإيصاء كما ذكرنا وهو مقيد بما إذا لم يقدر على الحج وهو صحيح فإن قدر ثم عجز قبل الخروج إلى الحج تقرر دينا في ذمته، فيلزمه الإحجاج۔
الفتاوی الھندیۃ: (257/1، ط: دار الفکر)
والأفضل للإنسان إذا أراد أن يحج رجلا عن نفسه أن يحج رجلا قد حج عن نفسه، ومع هذا لو أحج رجلا لم يحج عن نفسه حجة الإسلام يجوز عندنا وسقط الحج عن الآمر، كذا في المحيط وفي الكرماني الأفضل أن يكون عالما بطريق الحج وأفعاله، ويكون حرا عاقلا بالغا، كذا في غاية السروجي شرح الهداية.
و فیھا ایضاً: (258/2، ط: دار الفکر)
من علیہ الحج اذامات قبل اداۂ من غیروصیۃ یأثم بلاخلاف وان احب الوارث ان یحج عنہ حج وأرجو ان یجزۂ ذٰلک ان شاء اللّٰہ کذا ذکر ابوحنیفۃ رحمہ اللّٰہ تعالیٰ وان مات عن وصیۃ لایسقط الحج عنہ واذا حج عنہ یجوز عندنا۔۔۔الخ
واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی