عنوان: گاڑی فروخت کرتے وقت کچھ عرصہ بعد واپس خریداری کی شرط لگانا(9604-No)

سوال: السلام علیکم، مفتی صاحب! ایک شخص دوسرے کو گاڑی اس شرط پر بیچ رہا ہے کہ دو مہینے بعد اضافی رقم دے کر واپس خریدے گا یا اگر ان دو مہینوں میں اچھی قیمت ملے، تو مجھے ضرور بتائے گا یا گاڑی استعمال کرو اور اسی قیمت پر دو مہینے بعد واپس کر دینا، شریعت کی رو سے ان تین شرطوں میں سے کونسی شرط قابلِ قبول ہو سکتی ہے؟ براہ کرم رہنمائی فرمائیں۔

جواب: خرید و فروخت کے معاملہ میں یہ شرط لگانا کہ کچھ عرصہ بعد یہ گاڑی مجھے ہی فروخت کروگے، شرعا جائز نہیں ہے، خواہ واپس خریداری نئی قیمت کے ساتھ ہو یا پرانی قیمت پر ہو، کیونکہ کوئی چیز خریدنے کے بعد خریدار اس چیز کا مالک بن جاتا ہے، وہ جس طرح چاہے اسے استعمال کرسکتا ہے، لیکن شرط لگا کر اسے پابند کرنا کہ دو ماہ بعد مجھے ہی فروخت کروگے، یہ شرط فاسد ہے، جوکہ شرعا درست نہیں ہے۔
تاہم شروع میں ایسی شرط لگائے بغیر بعد میں اگر اس کی ضرورت پیش آجائے، تو باہمی رضامندی سے طے شدہ قیمت پر دوبارہ خریداری کی جاسکتی ہے۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

الھدایة: (48/3، ط: دار احیاء التراث العربي)
وكل شرط لا يقتضيه العقد وفيه منفعة لأحد المتعاقدين، أو للمعقود عليه، وهو من أهل الاستحقاق يفسده كشرط أن لا يبيع المشتري العبد المبيع؛ لأن۔ فيه زيادة عارية عن العوض فيؤدي إلى الربا

الدر المختار مع رد المحتار: (275/5- 276، ط: دار الفکر)
’’ قلت: ومفاده أنهما لو تواضعا على الوفاء قبل العقد ثم عقدا خاليا عن شرط الوفاء فالعقد جائز ولا عبرة للمواضعة وبيع الوفاء ذكرته هنا تبعا للدرر: صورته أن يبيعه العين بألف على أنه إذا رد عليه الثمن رد عليه العين، وسماه الشافعية بالرهن المعاد، ويسمى بمصر بيع الأمانة، وبالشام بيع الإطاعة، قيل هو رهن فتضمن زوائده، وقيل بيع يفيد الانتفاع به، وفي إقالة شرح المجمع عن النهاية: وعليه الفتوى، وقيل إن بلفظ البيع لم يكن رهنا، ثم إن ذكرا الفسخ فيه أو قبله أو زعماه غير لازم كان بيعا فاسدًا.
مطلب في بيع الوفاء : ووجه تسميته بيع الوفاء أن فيه عهدا بالوفاء من المشتري بأن يرد المبيع على البائع حين رد الثمن، وبعض الفقهاء يسميه البيع الجائز، ولعله مبني على أنه بيع صحيح لحاجة التخلص من الربا حتى يسوغ المشتري أكل ريعه، وبعضهم يسميه بيع المعاملة. ووجهه أن المعاملة ربح الدين وهذا يشتريه الدائن لينتفع به بمقابلة دينه. (قوله: وصورته إلخ) كذا في العناية، وفي الكفاية عن المحيط: هو أن يقول البائع للمشتري بعت منك هذا العين بما لك علي من الدين على أني متى قضيته فهو لي اه. وفي حاشية الفصولين عن جواهر الفتاوى: هو أن يقول بعت منك على أن تبيعه مني متى جئت بالثمن فهذا البيع باطل وهو رهن، وحكمه حكم الرهن وهو الصحيح اه.

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی

Print Full Screen Views: 527 Jun 16, 2022
gari / car farokht karte waqt kuch arsa / arsay bad wapsi ki shart lagana

Find here answers of your daily concerns or questions about daily life according to Islam and Sharia. This category covers your asking about the category of Business & Financial

Managed by: Hamariweb.com / Islamuna.com

Copyright © Al-Ikhalsonline 2024.