عنوان: "گائے کے گوشت میں وباء ہے اور دودھ میں شفاء ہے" حدیث کی تحقیق(102-No)

سوال: جمعہ والے دن مولوی صاحب یہ حدیث بیان کر رہے تھے کہ "گائے کے گوشت میں وباء ہے اور دودھ میں شفاء ہے"، معلوم یہ کرنا ہے کہ کیا یہ حدیث صحیح ہے؟

جواب: واضح رہے کہ کسی بھی صحیح حدیث میں گائے کے گوشت کهانے کی ممانعت وارد نہیں ہوئی ہے، بلکہ " صحیح مسلم" کی روایت کے مطابق: آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا کی طرف سے عید الاضحٰی کے موقع پر گائے ذبح فرمائی ہے ۔ " عن جابر قال: ذبح رسول الله صلى الله عليه وسلم عن عائشة بقرة يوم النحر".
اسی طرح" صحیح مسلم" کی روایت سے یہ بهی معلوم ہوتا ہے کہ آپ صلى الله عليه وسلم نے گائے کے گوشت کهانے کی طرف رغبت فرمائی اور طلب فرمایا، جس سے بظاہر گوشت تناول فرمانا مفہوم ہوتا ہے، البتہ "المستدرک للحاکم" کی ایک ضعیف حدیث میں( جس کے الفاظ یہ ہیں): " عن عبدالله بن مسعود عن ابیہ عن النبي صلى الله عليه وسلم قال : علیکم بألبان البقر وسمنانها وایاکم ولحومها، فإن ألبانها وسمنانها دواء وشفاء و لحومها داء" ۔
گائے کے گوشت کهانے کو منع کیا ہے، اس بارے میں سب سے پہلی بات تو یہ ہے کہ
١۔یہ حدیث ضعیف ہے اور اس کے مقابلے میں صحیح احادیث، جن میں گوشت کهانا ثابت ہے موجود ہیں، اور جب ضعیف حدیث صحیح حدیث کے مقابلے میں آجائے تو صحیح حدیث پر عمل کیا جاتا ہے اور ضعیف حدیث کو چهوڑ دیا جاتا ہے۔
٢۔ بالفرض گائے کے گوشت کی ممانعت ثابت بهی ہوجائے، تو یہ کسی خاص شخص کو اس کی طبیعت کی وجہ سے منع کیا گیا ہوگا، حکم شرعی کے طور پر منع نہیں کیا گیا ہوگا۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

صحیح مسلم: (956/2، ط: دار احیاء التراث العربی)
عن جابر، قال: «ذبح رسول الله صلى الله عليه وسلم عن عائشة بقرة يوم النحر»

المستدرک للحاکم: (448/4، ط: دار الکتب العلمیۃ)
عن عبد الرحمن بن عبد الله بن مسعود، عن أبيه، عن النبي صلى الله عليه وسلم، قال: «عليكم بألبان البقر وسمنانها، وإياكم ولحومها فإن ألبانها وسمنانها دواء وشفاء ولحومها داء» هذا حديث صحيح الإسناد، ولم يخرجاه "

المقاصد الحسنۃ: (128/5، ط: دار الکتاب العربی)
854 - حديث: لحوم البقر داء، وسمنها ولبنها دواء، أبو داود في المراسيل من حديث مليكة ابنة عمرو أنها وصفت للرواية عنها سمن بقر من وجع بحلقها، وقالت: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: ألبانها شفاء، وسمنها دواء، ولحومها داء، وكذا أخرجه الطبراني في الكبير، وابن منده في المعرفة، وأبو نعيم في الطب بنحوه، ورجاله ثقات، لكن الرواية عن مليكة لم تسم، وقد وصفها الراوي عنها زهير ابن معاوية أحد الحفاظ بالصدق، وأنها امرأته، وذكر أبي داود له في مراسيله لتوقفه في صحبة مليكة ظنا، وقد جزم بصحتها جماعة، وله شواهد منها عن ابن مسعود رفعه: عليكم بألبان البقر وسمنانها، وإياكم ولحومها، فإن ألبانها وسمنانها دواء وشفاء، ولحومها داء، أخرجه الحاكم وتساهل في تصحيحه له، كما بسطته مع بقية طرقه في بعض الأجوبة، وقد ضحى النبي صلى الله عليه وسلم عن نسائه بالبقر، وكأنه لبيان الجواز أو لعدم تيسر غيره، وإلا فهو لا يتقرب إلى الله تعالى بالداء، على أن الحليمي قال كما أسلفته في: عليكم، إنه صلى الله عليه وسلم إنما قال في البقر ذلك ليبس الحجاز ويبوسة لحم البقر منه، ورطوبة ألبانها وسمنها، واستحسن هذا التأويل، والله أعلم.

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی

Print Full Screen Views: 1345 Dec 24, 2018
gaayein/gaaein ke/kay gosht se mutaliq/muta'aliq hadees/hadeeth/hadith ki tahqeeq/tehqeeq, research on hadeeth/hadees/hadith regarding the meat of cows/cow's meat

Find here answers of your daily concerns or questions about daily life according to Islam and Sharia. This category covers your asking about the category of Interpretation and research of Ahadees

Managed by: Hamariweb.com / Islamuna.com

Copyright © Al-Ikhalsonline 2024.