عنوان: اریشہ مريم يا اريشہ ارم نام کا معنی (11000-No)

سوال: اریشہ مریم یا اریشہ ارم نام رکھنا کیسا ہے؟ لڑکی مورخہ ۲۱ اگست ۲۰۲۳- ۴,صفرالمظفر بروز پیر بعد نماز ظہر پیدا ہوئی ہے۔

جواب: ’’اریشہ مریم‘‘ یا ’’اریشہ ارم‘‘ دونوں مرکب نام ہیں، اور مفرد نام کی طرح مرکب نام رکھنا بھی جائز ہے، لیکن چونکہ آنحضرت ﷺ نے اپنی اولاد کے نام مفرد رکھے تھے، اس لیے بہتر یہی ہے کہ مفرد نام رکھا جائے۔
ان ناموں میں سے پہلا لفظ ’’اریشہ‘‘ (ہمزہ زبر، راء زیر، یاء ساکن، شین زبر) كا معنی تلاش کے باوجود نہ مل سکا، اس لئے بہتر ہے کہ اس نام کے بجائے کوئی دوسرا اچھے معنی والا نام رکھ لیا جائے۔
البتہ اگر یہ لفظ ’’عین ‘‘ کے ساتھ یعنی ’’عریشہ‘‘ (عین زبر، راء زیر، یاء ساکن، سین زبر) ہو تو اس کا معنی ’’کجاوہ‘‘ (یعنی اونٹ پر رکھنے والی پالکی) ہے۔ اس اعتبار سے یہ نام رکھنا بہتر نہیں ہے۔
جبکہ نام کا دوسرا لفظ اگر’’ مریم‘‘ ہو تو اس کا معنیٰ ’’پاک دامن‘‘ ہے اور اگر ’’ارم‘‘ ہو تو فارسی زبان میں اس کا معنی ’’جنت اور بہشت‘‘ کے ہیں۔ نیز اس کے علاوہ ’’ارم‘‘ کے اور بھی معانی آتے ہیں جو مناسب معلوم نہیں ہوتے، اس لئے یہ نام رکھنا بھی بہتر نہیں ہے۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

الفقه الإسلامي و أدلته: (643/3، ط: دار الفکر)
"ويجوز التسمية بأكثر من اسم واحد، والاقتصار على اسم واحد أولى، لفعله صلّى الله عليه وسلم بأولاده"۔

المصباح المنير: (1 / 208، ط: المكتبة العصرية)
"العَرِيشَةُ" بالهاء الهودج والجمع "عَرَائِشُ" أيضا.

قاموس الوحید: (ص:1066، ط: ادارہ اسلامیات)
العریشہ: ہودہ، اونٹ پر ركھنے کی پالکی۔

وفیه: (ص:120، ط: ادارہ اسلامیات)
ارم : تباہ شدہ قوم جس کی ایک شاخ "عاد" ہے۔

تاج العروس: (31/ 206)
"(و) {إرَمُ} وأَرامٌ (كَعِنَبٍ وسَحابٍ: والِدُ عادٍ الأولىَ، أَو الْأَخِيرَة، أَو اسمُ بَلْدَتِهِم) الَّتِي كَانُوا فِيهَا، (أَو أُمِّهِم أَو قَبِيلَتِهِم) . مَنْ تَرَكَ صَرْفَ إِرَم جعله اسْما للقبيلة، (و) فِي التَّنْزِيل: {بعاد إرم ذَات الْعِمَاد} ، قَالَ الجوهريّ: من لم يُضِفْ، جعل إِرَمَ اسْمَه وَلم يَصْرِفْه، لأنّه جعل عادًا اسمَ أَبِيهم، وَمن قَرَأَهُ بالإضافَة وَلم يَصْرِفْه جعله اسمَ أُمِّهم أَو اسمَ بَلْدَة. وَقَالَ ياقوتُ - نَقْلاً عَن بَعضهم -: إِرَمُ لَا ينْصَرف للتَّعْرِيف والتَّأْنِيث لأنَّه اسمُ قَبِيلَة، فعلى هَذَا يكونُ التقديرُ: إِرَم صاحبِ ذَات العِمادِ، لأنّ ذَات العمادِ مدينةٌ، وَقيل: ذاتُ العِمادِ وصفٌ، كَمَا تَقول: القَبِيلَةُ ذاتُ المُلْك، وَقيل: إِرَمُ مدينةٌ، فعلى هَذَا يكون التَّقْدِير بعادٍ صاحبِ إِرَمَ. ويقرأُ: بِعادِ إِرَمَ ذاتِ العِماد، بالجَرّ على الْإِضَافَة. ثمَّ اختُلِف فِيهَا، مَنْ جعلهَا مَدِينَة، فَمنهمْ من قَالَ هِيَ أَرْضٌ كَانَت وانْدَرَسَتْ، فَهِيَ لَا تُعْرَف، وَقيل: (دِمَشْق) وَهُوَ الأكْثَر، وَلذَلِك قَالَ شبيبُ بن يَزِيدَ بنِ النُّعْمان بنِ بَشِير:
(لَوْلا الَّتي عَلِقَتْنِي من عَلائِقها ... لَمْ تُمْسِ لي إِرَمٌ دَارا وَلَا وَطَنا)
قَالُوا: أَرَادَ دِمَشْقَ، وَإِيَّاهَا أَرَادَ البُحْتَرِيُّ بِقَوْلِه:
(إِلَى إِرَمٍ ذاتِ العِماد وإنّها ... لَمَوْضِعُ قَصْدِي مُوجِفًا وَتَعَمُّدِي)
(أَو الإسْكَنْدَرِيّة) . وَحكى الزمخشريُّ: أنّ إِرَمَ بلدٌ مِنْهُ الإٍ سكندريّة. ورَوَى آخَرُونَ: أنّ إِرَمَ ذَات العِمادِ باليَمَنِ بَين حَضْرموتَ وَصَنْعاءَ من بِناءِ شَدّادِ بن عَاد، وذَكَرُوا فِي ذَلِك خَبرا طَويلا لم أذكرهُ هُنَا خشيَة المَلالِ والإطالَة".

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص، کراچی


Print Full Screen Views: 415 Sep 05, 2023
arisha maryam ya arisha irum naam k mana

Find here answers of your daily concerns or questions about daily life according to Islam and Sharia. This category covers your asking about the category of Islamic Names

Managed by: Hamariweb.com / Islamuna.com

Copyright © Al-Ikhalsonline 2024.