عنوان: قربانی کا گوشت تین دن سے زیادہ استعمال کرنے والی حدیث شریف کی تحقیق (18060-No)

سوال: رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: میں نے تم لوگوں کو تین دن سے زیادہ قربانی کا گوشت رکھنے سے منع کیا تھا تاکہ مالدار لوگ ان لوگوں کے لیے کشادگی کردیں جنہیں قربانی کی طاقت نہیں ہے، سو اب جتنا چاہو خود کھاؤ دوسروں کو کھلاؤ اور (گوشت) جمع کرکے رکھو۔ (ترمذی، حدیث نمبر:1510) مفتی صاحب! کیا یہ حدیث صحیح ہے؟

جواب: سننِ ترمذی کی جس حدیث کا آپ نے حوالہ دیا ہے، يہ حضرت بریدہؓ سے مروی ہے، یہ حدیث سننِ ترمذی میں مکمل سند و متن کے ساتھ یوں وار ہوئی ہے:
حدثنا ‌محمد بن بشار ‌ومحمود بن غيلان ‌والحسن بن علي الخلال، قالوا: أخبرنا ‌أبو عاصم النبيل، قال: حدثنا ‌سفيان الثوري، عن ‌علقمة بن مرثد ، عن ‌سليمان بن بريدة ، عن ‌أبيه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: «كنت نهيتكم عن لحوم الأضاحي فوق ثلاث» ليتسع ذو الطول على من لا طول له، فكلوا ما بدا لكم وأطعموا وادخروا.
(حديث نمبر: 1510، 3/ 172، ط: دار الغرب الإسلامي)
اس کو روایت کرنے کے بعد امام ترمذیؒ نے اسے حسن صحیح قرار دیا ہے۔
نیز یہی حدیث مختلف صحابہ کرامؒ سے حدیث کی متعدد کتب میں مروی ہے، جن میں صحاحِ ستہ سرِ فہرست ہیں، لہٰذا یہ حدیث صحیح ہے اور صحیح مسلم میں حضرت عائشہؓ سے یہ حدیث قدرے تفصیل کے ساتھ مروی ہے:
حدثنا إسحاق بن إبراهيم الحنظلي. أخبرنا روح. حدثنا مالك عن عبد الله ابن أبي بكر، عن عبد الله بن واقد. قال: نهى رسول الله صلى الله عليه وسلم عن ‌أكل ‌لحوم الضحايا بعد ‌ثلاث. قال عبد الله ابن أبي بكر: فذكرت ذلك لعمرة فقالت: صدق. سمعت عائشة تقول:
دف أهل أبيات من البادية حضرة الأضحى، زمن رسول الله صلى الله عليه وسلم. فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم (ادخروا ثلاثا. ثم تصدقوا بما بقي) فلما كان بعد ذلك قالوا: يا رسول الله! إن الناس يتخذون الأسقية من ضحاياهم ويجملون منها الودك. فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم (وما ذاك؟) قالوا: نهيت أن تؤكل ‌لحوم الضحايا بعد ‌ثلاث. فقال: (إنما نهيتكم من أجل الدافة التي دفت. فكلوا وادخروا وتصدقوا)
(صحيح مسلم: حدیث نمبر: 1971، دار احیاء التراث العربی)
ترجمہ: حضرت عائشہؓ سے روایت ہے کہ رسول اللہ ﷺ کے زمانے میں بقرہ عید کے موقع پر دیہات سے کچھ لوگ مدینہ آئے ہوئے تھے تو رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: "تین دن کا گوشت رکھ کے باقی صدقہ کردو"۔ جب اگلا سال آیا تو صحابہ نے عرض کیا: یا رسول اللہ! بے شک لوگ اپنی قربانیوں (کے چمڑے) سے مشکیزے بناتے تھے، اور چربی پگھلا کر رکھتے تھے تو حضورﷺ نے فرمایا: "اب کیا رکاوٹ ہے؟" تو صحابہ نے عرض کیا: آپ نے گزشتہ سال تین دن کے بعد قربانی کا گوشت کھانے سے منع فرمایا تھا: تو رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: "میں نے تو ان دیہات کے غریب لوگوں کی وجہ سے کہا تھا جو دیہات سے تمہارے پاس آئے تھے، اب گوشت کھاؤ، ذخیرہ بھی کرو اور صدقہ بھی کرو۔"

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

صحيح مسلم: (رقم الحديث: 1971، 1561/3، ط: دار إحياء التراث العربي)
حدثنا إسحاق بن إبراهيم الحنظلي. أخبرنا روح. حدثنا مالك عن عبد الله ابن أبي بكر، عن عبد الله بن واقد. قال: نهى رسول الله صلى الله عليه وسلم عن ‌أكل ‌لحوم الضحايا بعد ‌ثلاث. قال عبد الله ابن أبي بكر: فذكرت ذلك لعمرة فقالت: صدق. سمعت عائشة تقول:
دف أهل أبيات من البادية حضرة الأضحى، زمن رسول الله صلى الله عليه وسلم. فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم (ادخروا ثلاثا. ثم تصدقوا بما بقي) فلما كان بعد ذلك قالوا: يا رسول الله! إن الناس يتخذون الأسقية من ضحاياهم ويجملون منها الودك. فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم (وما ذاك؟) قالوا: نهيت أن تؤكل ‌لحوم الضحايا بعد ‌ثلاث. فقال: (إنما نهيتكم من أجل الدافة التي دفت. فكلوا وادخروا وتصدقوا)»

تكملة فتح الملهم: (478/3، ط: دار إحياء التراث العربي)
قوله : (سمعت عائشة هذا الحديث أخرجه البخاري في الأطعمة، باب ما كان السلف يدخرون في بيوتهم وأسفارهم من الطعام واللحم وغيره (رقم : ٥٤٢٣)، وباب القديد (رقم : ٥٤٣٨) ، وفي الأضاحي، باب ما يؤكل من لحوم الأضاحي وما يتزود منها، (رقم : ٥٥٧٠)، وفي الأيمان والنذور، باب إذا حلف لا يأتدم فأكل تمراً بخبز، وما يكون منه الأدم، (رقم : (٦٦٨٧)، والترمذي في الأضاحي، باب في الرخصة في أكلها بعد ثلاث (رقم : ١٥٤٧) ، وأبو داود في الأضاحي، باب في حبس لحوم الأضاحي، (رقم : (۲۸۱۲)، والنسائي في الضحايا، باب الادخار من الأضاحي، (رقم : ٤٤٣١ إلى ٤٤٣٣) ، وابن ماجه في الأضاحي، باب ادخار لحوم الضحايا، (رقم: ۳۱۹۷).

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی

Print Full Screen Views: 270 Jun 24, 2024
qurbani ka gosht teen din se zyada istemal karne wali hadees shareef ki tehqiq

Find here answers of your daily concerns or questions about daily life according to Islam and Sharia. This category covers your asking about the category of Interpretation and research of Ahadees

Managed by: Hamariweb.com / Islamuna.com

Copyright © Al-Ikhalsonline 2024.