عنوان: واجب اور مستحب کی تعریف(1896-No)

سوال: واجب اور مستحب میں کیا فرق ہے؟

جواب: مستحب:
مستحب وہ ہے کہ جس کو آنحضرت ﷺ نے یا آپ کے صحابہ ؓ نے کیا ہو یا اس کو اچھا خیال کیا ہو یا تابعین نے اس کو اچھا سمجھا ہو، لیکن اس کو ہمیشہ یااکثر نہ کیا، بلکہ کبھی کیا اور کبھی ترک کیا ہو، اس کا کرنا ثواب ہے اورنہ کرنا گناہ وموجب عذاب نہیں اوراس کو سنت زائدہ عادیہ یا سنت غیر موکدہ بھی کہتے ہیں اور فقہاء کی اصطلاح میں نفل اور مندوب اور تطوع بھی کہتے ہیں۔
واجب:
وہ حکم ہے جو دلیل ظنی سے ثابت ہو، یعنی اس دلیل سے جس میں دوسرا ضعیف احتمال بھی ہو، جیسے ذو معنی آیت و حدیثِ احاد اور مجتہد کے قیاس سے ثابت ہو۔ اس کا انکار کرنے والا کافر نہیں ہوتا، بلکہ فاسق ہے اور اس کا بلاعذر ترک کرنے والا بھی فاسق اور سخت عذاب کا مستحق ہے، لیکن فرض سے کم۔
( ماخوذ از عمدۃ الفقہ)

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

کشاف اصطلاحات الفنون و العلوم: (981/1، ط: مکتبۃ لبنان ناشرون)
ومستحب وهو الذي يكون على سبيل العادة سواء ترك أحيانا أو لا انتهى. ويؤيده ما في شرح أبي المكارم لمختصر الوقاية من أن المواظبة إن كانت بطريق العادة في العبادة فلا تقتضي الوجوب كالتيامن في الوضوء فإنه مستحب مع مواظبة النبي عليه السلام عليه وعدم تركه أحيانا انتهى۔۔۔وشرعا اسم للطريقة المرضية المسلوكة في الدين من غير افتراض ولا وجوب. والمراد بالمسلوكة في الدين ما سلكها رسول الله صلى الله عليه وسلم أو غيره ممن هو علم في الدين كالصحابة رضي الله عنهم لقوله عليه الصلاة والسلام: «عليكم بسنتي وسنة الخلفاء الراشدين من بعدي»، أو ما أجمع عليه جمهور الأمة لقوله عليه الصلاة والسلام «اتبعوا السواد الأعظم فإنه من شذ شذ في النار» وعرفا بلا خلاف هي ما واظب عليه مقتدى نبيا كان أو وليا وهي أعم من الحديث۔۔۔۔وترك الأدب والمستحب لا يوجب إساءة ولا عتابا كترك سنة الزوائد، لكن فعله أفضل.

الموسوعۃ الفقھیۃ الکویتیۃ: (329/42، ط: دار السلاسل)
الواجب في اللغة: اسم فاعل من وجب يجب وجوبا: لزم .
وفي الاصطلاح قال الحنفية: الواجب ما لزم بدليل فيه شبهة .
وعند الجمهور: هو ما يذم تاركه شرعا على بعض الوجوه .
وقال البيضاوي: الواجب هو ما يذم شرعا تاركه قصدا مطلقا۔۔۔۔أما الواجب: فهو ما ثبت بدليل ظني فيه شبهة، كصدقة الفطر والأضحية.
وحكمه اللزوم عملا كالفرض، لا علما على اليقين، وذلك للشبهة حتى لا يكفر جاحده، ويفسق تاركه بلا تأويل

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی

Print Full Screen Views: 3838 Aug 03, 2019
waajib or mustahab ki tareef, Definition of obligatory /wajib and recommended / mustahab

Find here answers of your daily concerns or questions about daily life according to Islam and Sharia. This category covers your asking about the category of Miscellaneous

Managed by: Hamariweb.com / Islamuna.com

Copyright © Al-Ikhalsonline 2024.