سوال:
السلام علیکم !
ایک شخص جس کی دوبیویاں ہیں، اسے ایک بیوی نے کہا کہ دوسری بیوی کو طلاق دے دو، تو شوہر نے بیوی کا دل رکھنے کے لئے کذب بیانی سے کام لیتے ہوئے کہا کہ خدا کی قسم ! میں تو اس دوسری بیوی کو طلاق دے چکا ہوں، اور دوسری بیوی کے سامنے بھی پہلی بیوی کے بارے میں اسی طرح کہا ، تو اب بتائیں کہ کیا اس آدمی کی دونوں بیویوں کو طلاق ہوئی کہ نہیں؟
جواب: واضح رہے کہ طلاق کا اقرار اگر چہ جھوٹا ہو، اس سے قضاءً طلاق واقع ہوجاتی ہے، لہذا صورت ِ مسئولہ میں اس کی دونوں بیویوں پر طلاق واقع ہوگئی ہے۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:
رد المحتار: (كتاب الطلاق، 236/3، ط: دار الفكر)
في الخانية، ولو أقر بالطلاق كاذبا أو هازلا وقع قضاء لا ديانة. اه. ويأتي تمامه.
البحر الرائق: (كتاب الطلاق، 264/3، ط: دار الكتاب الإسلامي)
لو أكره على أن يقر بالطلاق فأقر لا يقع كما لو أقر بالطلاق هازلا أو كاذبا كذا في الخانية من الإكراه ومراده بعدم الوقوع في المشبه به عدمه ديانة لما في فتح القدير ولو أقر بالطلاق وهو كاذب وقع في القضاء اه.
وصرح في البزازية بأن له في الديانة إمساكها إذا قال أردت به الخبر عن الماضي كذبا، وإن لم يرد به الخبر عن الماضي أو أراد به الكذب أو الهزل وقع قضاء وديانة واستثنى في القنية من الوقوع قضاء ما إذا شهد قبل ذلك لأن القاضي يتهمه في إرادته الكذب فإذا أشهد قبله زالت التهمة۔
رد المحتار: (کتاب الطلاق، 305/3، ط: سعید)
المرأة كالقاضي لا يحل لها أن تمكنه إذا علمت منه ما ظاهره خلاف مدعاه. اه.
واللہ تعالیٰ اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی