عنوان: والدین کے لیے بچوں کی تربیت کے بوقت ضرورت سزا دینے کی کیا حدود ہیں؟(3536-No)

سوال: السلام علیکم ورحمۃاللہ، محترم مفتی صاحب ! والدین کے لیے چھوٹے بچوں کو کتنا مارنے کی شرعا گنجائش ہے؟ بچوں کے ساتھ نرمی زیادہ بہتر ہے یا سختی؟ والسلام

جواب: واضح رہے کہ بچوں کی تعلیم وتربیت میں نرمی اور محبت کا انداز اختیار کرنا چاہیے، بے جا مار پیٹ سے بچے  ڈھیٹ ہوجاتے ہیں، پھر ان پر کسی بات کا اثر نہیں ہوتا ہے اور زیادہ مارنا  تعلیم وتربیت کے لیے مفید بھی نہیں، بلکہ نقصان دہ ہے، تاہم مجبوری کے وقت اگر والدین بغرض تربیت کبھی اپنی اولاد کی پٹائی کریں تو شریعت نے اس کی بھی اجازت دی ہے، البتہ اس نوبت کے آنے سے قبل بہتر یہ ہے کہ سزا دینے سے پہلے مندردجہ ذیل تدریجی عمل اختیار کیا جائے:
جب تک زبانی تنبیہ سے کام چلتا ہو، تب تک ہاتھ نہ اٹھایا جائے، اگر زبانی تنبیہ کار گر نہ ہو، تو تنہائی میں بچے کو مصنوعی غصہ کرکے سمجھایا جائے، گوش مالی کی جائے، سخت سست کہا جائے، کیونکہ سب کے سامنے بچے کو ڈانٹ ڈپٹ کرنے سے، اس کی بے عزتی ہوتی ہے اور اس سے بچہ ڈھیٹ بن جاتا ہے، اگر یہ طریقہ بھی کار گر نہ ہو، تو مناسب مار پیٹ کی اجازت ہے، لیکن اس میں اعتدال برتا جائے، لہذا جب بچے کی کسی شکایت پر غصہ آئے، تو اس وقت نہ مارا جائے، بلکہ جب غصہ اتر جائے تب اپنے اوپر مصنوعی غصہ طاری کرکے چہرے اور سر کے علاوہ پیٹھ پر تین چپت رسید کی جاسکتی ہیں، کیونکہ طبعی غصے میں انسان اعتدال سے تجاوز کر جاتا ہے۔
یہ طریقہ چھوٹے بچوں کے لیے ہے، البتہ بڑے بچوں کو اگر کم سزا مفید نہ ہو، تو زیادہ سزا دینے کی بھی والدین کے لیے گنجائش ہے، البتہ یہ سزا بھی اتنی نہ ہو کہ جسمانی طور پر بچہ زخمی ہو جائے یا نشان پڑ جائے۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

سنن أبي داود: (کتاب الصلاة، 133/1، ط: المكتبة العصرية)
" عن عمرو بن شعيب، عن أبيه، عن جده، قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: «مروا أولادكم بالصلاة وهم أبناء سبع سنين، واضربوهم عليها، وهم أبناء عشر وفرقوا بينهم في المضاجع»".

مرقاۃ المفاتیح: (کتاب الصلاة، 512/2، ط: دار الفكر)
"(واضربوهم عليها) : أي: على ترك الصلاة (وهم أبناء عشر سنين) : لأنهم بلغوا، أو قاربوا البلوغ".

المعجم الكبير للطبراني: (باب العین، علي بن عبد الله، 284/10، ط: مكتبة ابن تيمية)
"عن ابن عباس قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: «علقوا السوط حيث يراه أهل البيت؛ فإنه لهم أدب".

صحیح البخاری: (کتاب الخصومات، 123/3، ط: دار طوق النجاة)
"باب التوثق ممن تخشى معرته، وقيد ابن عباس عكرمة على تعليم القرآن، والسنن والفرائض".

مشکوٰۃ المصابیح: (کتاب النکاح، ص: 281)
وعن حکیم بن معاویة القشیري عن أبیہ قال: قلت یا رسول اللہ ما حق الزوجة أحدنا علیہ قال: "أن تطعمہا إذا أطعمت وتکسوہا إذا اکتسیت ولا تضرب الوجہ ولا تقبح ولا تہجر إلا في البیت".

رد المحتار: (کتاب الحظر و الإباحة، 430/6، ط: سعید)
"لايجوز ضرب ولد الحر بأمر أبيه، أما المعلم فله ضربه لأن المأمور يضربه نيابة عن الأب لمصلحته، والمعلم يضربه بحكم الملك بتمليك أبيه لمصلحة التعليم، وقيده الطرسوسي بأن يكون بغير آلة جارحة، وبأن لايزيد على ثلاث ضربات ورده الناظم بأنه لا وجه له، ويحتاج إلى نقل وأقره الشارح قال الشرنبلالي: والنقل في كتاب الصلاة يضرب الصغير باليد لا بالخشبة، ولايزيد على ثلاث ضربات".

و فیہ ایضا: (کتاب الصلاة، 352/1، ط: سعید)
"(وإن وجب ضرب ابن عشر عليها بيد لا بخشبة) لحديث: «مروا أولادكم بالصلاة وهم أبناء سبع، واضربوهم عليها وهم أبناء عشر.
(قوله: بيد) أي ولايجاوز الثلاث، وكذلك المعلم ليس له أن يجاوزها، «قال عليه الصلاة والسلام لمرداس المعلم: إياك أن تضرب فوق الثلاث، فإنك إذا ضربت فوق الثلاث اقتص الله منك». اه إسماعيل عن أحكام الصغار للأستروشني، وظاهره أنه لايضرب بالعصا في غير الصلاة أيضاً.(قوله: لا بخشبة) أي عصا، ومقتضى قوله: بيد أن يراد بالخشبة ما هو الأعم منها ومن السوط أفاده ط.(قوله: لحديث إلخ) استدلال على الضرب المطلق، وأما كونه لا بخشبة فلأن الضرب بها ورد في جناية المكلف. اه.

حاشیۃ الطحطاوی: (کتاب الصلاة، 169/1، ط: رشیدیة)
"(قوله: بيد) قيد في امداد الفتاح بكونه ثلاث ضربات فقط، ويفهم منه انه لايضرب بالعصا في جميع ما أمر به ونهي عنه فليراجع حلبي، والمنصوص انه يجوز للمعلم أن يضربه باذن أبيه نحو ثلاث ضربات ضرباً وسطاً سليماً ولم يقيد بغير العصا ... (قوله: لا بخشبة) مقتضي قوله: بيد، أن يراد بالخشبة ما هو الأعم منها ومن السوط، (قوله: لحديث) استدلال علي الضرب المطلق، وأما كون الضرب لا بخشبة فلأن الضرب بها ورد في جناية صادرة من المكلف ولا جناية من الصغير".

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی

Print Full Screen Views: 595 Feb 14, 2020
Waldain, Walidain, bacchon, tarbiyyat, tarbiyat, bawaqt, zaroorat, zarurat, saza, dainay, daine, hudood, hudud, What are the limits of punishment for parents with a purpose to train their children, when they need to train their children?, parenting, how much a parent can punish his child, correcting a child with punishment

Find here answers of your daily concerns or questions about daily life according to Islam and Sharia. This category covers your asking about the category of Divorce

Managed by: Hamariweb.com / Islamuna.com

Copyright © Al-Ikhalsonline 2024.