سوال:
اگر کوئی اس طرح تلاوت سنے کہ تلاوت سنتے ہوئے ساتھ ساتھ اسی آیت کو پڑھتا بھی رہے تاکہ یاد بھی ہوجائے اور تلفظ بھی صحیح ہوجائے تو کیا اس کی اجازت ہے؟
جواب: تجوید اور تلفظ کی درستگی کے لیے قرآن کریم کی ریکارڈ شدہ تلاوت سنتے ہوئے ساتھ ساتھ پڑھنے کی اجازت ہے۔ تاہم اس میں بہتر یہ ہے کہ تلاوت کی ایسی ریکارڈنگ سنی جائے، جس میں پڑھنے والا آیت پڑھ کر تھوڑی دیر کے لیے خاموش ہو جائے، اس طرح کی تلاوت سننے سے دو فائدے حاصل ہوں گے، ایک تو قرآن کریم کی تلاوت کے دوران خاموش رہ کر توجہ سے سننے کا ثواب بھی مل جائے گا، دوسرا یہ کہ اس طریقہ سے تلفظ کی درستگی اور ادائیگی جلد اور آسان ہوجائے گی۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:
تفسیر البیضاوی: (الأعراف، الایة: 204)
وظاہر اللفظ یقتضي وجوبہما حیث یقرأ القرآن مطلقا وعامۃ العلماء علی استحبابہما خارج الصلاۃ".
التفسیرات الأحمدیة: (ص: 279- 280، ط: رحیمیة دیوبند)
"ہاتان آیتان، فالآیۃ الأولی استدل بہا بعض علماء الحنفیۃ في أن ترک القراء ۃ للمؤتم فرض، وذلک لأن اﷲ تعالی أمر باستماع القرآن والإنصات عند قراء ۃ القرآن مطلقا، سواء کان في الصلاۃ أو في غیرہا، ولکن لما کان عامۃ العلماء غیر قائلین بوجوب الاستماع خارج الصلاۃ بل باستحبابہ، وکان الآیۃ ردا علی رجل من الأنصار یقرأ خلف رسول اﷲ صلی اﷲ علیہ وسلم في الصلاۃ علی ما في الحسیني، وکان جمہور الصحابۃ علی أن الآیۃ في استماع المؤتم خاصۃ، وقیل في الخطبۃ: الأصح أنہ فیہما جمیعا علی ما في المدارک ثبت أن القرآن واجب الاستماع في الصلاۃ الخؒ".
التفسیر المظھری: (480/3، ط: زکریا)
"اختلف العلماء في وجوب الاستماع والإنصات علی من ہو خارج الصلاۃ یبلغہ صوت من یقرأ القرآن في الصلاۃ أو خارجہا، قال البیضاوي: عامۃ العلماء علی استحبابہا خارج الصلاۃ، وقال ابن الہمام: وفی کلام أصحابنا ما یدل علی وجوب الاستماع في الجہر بالقراء ۃ مطلقا".
تفسیر ابن کثیر: (241/3، ط: زکریا)
"وقال سفیان الثوري عن أبي ہاشم إسماعیل بن کثیر عن مجاہد في قولہ: ’’وإذا قرئ القرآن فاستمعوا لہ وأنصتوا‘‘ قال في الصلاۃ، وکذا رواہ غیر واحد عن مجاہد، وقال عبدالرزاق عن الثوري عن لیث عن مجاہد قال: لا بأس إذا قرأ الرجل في غیر الصلاۃ أن یتکلم الخ".
أحکام القرآن للجصاص: (الأعراف، 52/3، ط: زکریا)
واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی