عنوان: ترکہ میں پرائزبانڈز (Prize bonds) کی انعامی رقم کا حکم (7845-No)

سوال: مفتی صاحب ! میرے شوہر نے وراثت میں کچھ پرائز بانڈز چھوڑے ہیں، جس کی مالیت نفع سمیت ساٹھ لاکھ (6000000) روپے ہے، اس بارے میں شریعت کا کیا حکم ہے؟

جواب: واضح رہے کہ پرائزبانڈز سے حاصل ہونے والی انعامی رقم ''سود ''اور''جوئے'' پر مشتمل ہونے کی بنا پر حرام ہے، لہذا ورثاء کے لیے سود کی رقم استعمال کرنا شرعا جائز نہیں ہے۔
مذکورہ پرائز بانڈز کی انعامی رقم کا حکم یہ ہے کہ اسے حرام ہونے کی بناء پر وصول ہی نہ کیا جائے، اور اگر ورثاء نے مذکورہ رقم وصول کر لی ہو، تو ہر ایک وارث کو چاہیے کہ اس کے حصہ میں جتنی سود کی رقم آرہی ہو، اگر متعلقہ ادارے کو واپس کرنا ممکن ہو، تو انعامی رقم متعلقہ ادارے کو واپس کردے، اور اگر متعلقہ ادارے کو واپس کرنا ممکن نہ ہو، تو انعامی رقم بغیر ثواب کی نیت کے غرباء و مساکین میں صدقہ کردے، البتہ پرائز بانڈز کی اصل رقم میراث کے قانون کے مطابق ورثاء میں تقسیم ہوگی، اور ورثاء کے لیے اس اصل رقم کا استعمال کرنا جائز ہے۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

الدر المختار مع رد المحتار: (مَطْلَبٌ فِيمَنْ وَرِثَ مَالًا حَرَامًا، 99/5، ط: دار الفکر)
والحاصل أنه إن علم أرباب الأموال وجب رده عليهم، وإلا فإن علم عين الحرام لا يحل له ويتصدق به بنية صاحبه، وإن كان مالا مختلطا مجتمعا من الحرام ولا يعلم أربابه ولا شيئا منه بعينه حل له حكما، والأحسن ديانة التنزه عنه.

و فیہ ایضاً: (385/6، دار الفکر)
وعلى هذا لو مات مسلم وترك ثمن خمر باعه مسلم لا يحل لورثته كما بسطه الزيلعي وفي الأشباه الحرمة تنتقل مع العلم إلا للوارث إلا إذا علم ربه.
قلت: ومر في البيع الفاسد لكن في المجتبى مات وكسبه حرام فالميراث حلال ثم رمز وقال لا نأخذ بهذه الرواية وهو حرام مطلقا على الورثة فتنبه.
(قوله إلا إذا علم ربه) أي رب المال فيجب على الوارث رده على صاحبه (قوله وهو حرام مطلقا على الورثة) أي سواء علموا أربابه أو لا فإن علموا أربابه ردوه عليهم، وإلا تصدقوا به كما قدمناه آنفا عن الزيلعي.
أقول: ولا يشكل ذلك بما قدمناه آنفا عن الذخيرة والخانية لأن الطعام أو الكسوة ليس عين المال الحرام فإنه إذا اشترى به شيئا يحل أكله على تفصيل تقدم في كتاب الغصب بخلاف ما تركه ميراثا فإنه عين المال الحرام وإن ملكه بالقبض والخلط عند الإمام فإنه لا يحل له التصرف فيه أداء ضمانه، وكذا لوارثه ثم الظاهر أن حرمته على الورثة في الديانة لا الحكم فلا يجوز لوصي القاصر التصدق به ويضمنه القاصر إذا بلغ تأمل (قوله فتنبه) أشار به إلى ضعف ما في الأشباه ط.

کذا فی فتاوٰی بنوری تاؤن: رقم الفتوی: 144008200843

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی

Print Full Screen Views: 885 Jun 21, 2021
tarkay mai prize bonds ki inaami raqam ka hukum, Order / ruling of prize money of prize bonds in inheritance

Find here answers of your daily concerns or questions about daily life according to Islam and Sharia. This category covers your asking about the category of Inheritance & Will Foster

Managed by: Hamariweb.com / Islamuna.com

Copyright © Al-Ikhalsonline 2024.