عنوان: "گھر میں کبوتر رکھنے سے شیطان کا بھاگ جانا" روایت کی تحقیق اور حکم(8161-No)

سوال: سنا ہے کہ گھر میں کبوتر رکھنے سے شیطان بھاگ جاتا ہے یا ثواب ملتا ہے۔ کیا یہ حدیث صحیح ہے؟

جواب: سوال میں ذکر کردہ گھر میں کبوتر پالنے کی فضیلت والی روایت صحیح سند سے ثابت نہیں ہے۔ امام ابن الجوزی، امام ابن القیم اور حافظ سخاوی (رحمھم اللہ) نے اس روایت کو موضوع اور منگھڑت قرار دیا ہے۔
اس کے برخلاف ایک صحیح حدیث میں خود کبوتر کو شیطان کہا گیا ہے۔ چنانچہ امام بخاری (رحمۃ اللہ علیہ) الادب المفرد میں حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے روایت کرتے ہیں کہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم نے ایک شخص کو کبوتر کے پیچھے لگا ہوا دیکھا، تو فرمایا: ”شیطان شیطان کے پیچھے لگا ہوا ہے“۔
اس حدیث میں کبوتر کو شیطان کہنے کا مطلب یہ ہے کہ کبوتر یا دیگر پرندے اڑانےکو مشغلہ بنانے والا اور ہر وقت ان کے ساتھ مشغول رہنے والا، عموماً فرائض اور دیگر عبادات کی ادائیگی سے غافل ہوجاتا ہے، چونکہ اس غفلت کا سبب کبوتر اڑانے کا مشغلہ بنتا ہے، لہذا کبوتر بازی کے مشغلہ کو ہی شیطانی عمل سے تعبیر کیا گیا ہے۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

الادب المفرد: (رقم الحدیث: 1300، ط: مکتبة المعارف، ریاض)
حَدَّثَنَا شِهَابُ بْنُ مَعْمَرٍ قَالَ: حَدَّثَنَا حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَمْرٍو، عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ: رَأَى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ رَجُلًا يَتْبَعُ حَمَامَةً، قَالَ: «شَيْطَانٌ يَتْبَعُ شَيْطَانَةً» حسن صحيح.

الموضوعات لابن الجوزی: (11/3، ط: مکتبة السلفیة)
عن ابن عباس قال: قال رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم:
" اتَّخِذُوا الْحَمَامَ الْمَقَاصِيصَ فَإِنَّهُ يُلْهِي الْجِنَّ عَنْ صِبْيَانِكُمْ ".
هَذَا حَدِيث مَوْضُوعٌ، وَالْمُتَّهَمُ بِهِ مُحَمَّدُ بْنُ زِيَاد، وَقَدْ ذَكَرْنَا آنِفا أَنَّهُ كَانَ يضع الحَدِيث.

المقاصد الحسنة للسخاوی: (رقم الحدیث: 857)
نعم في المرفوع حديث لحماد بن سلمة عن محمد بن عمرو عن أبي سلمة عن أبي هريرة قال: رأى رسول اللَّه صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ رجلا يتبع حمامة، فقال:شيطان يتبع شيطانة، أخرجه البخاري في الأدب المفرد، وأبو داود في سننه، والبيهقي، ولأولهم من حديث الحسن قال: كان عثمان لا يخطب جمعة إلا أمر بقتل الكلاب وذبح الحمام، وترجم عليه: ذبح الحمام، ولذا كان مكروها، ولكن الكراهة كما قال البيهقي حملها بعض أهل العلم على إدمان صاحب الحمام على إطارته، والاشتغال به، وارتقائه السطوح التي يشرف منها على بيوت الجيران وحرمهم لأجله، ومن الواهي ما للدارقطني في الأفراد، والديلمي في مسنده، من حديث محمد بن زياد اليشكري عن ميمون بن مهران عن ابن عباس مرفوعا: اتخذوا الحمام المقاصيص، فإنها تلهى الجن عن صبيانكم، وعن خالد الحذاء عن رجل يقال له أيوب، قال: كان تلاعب آل فرعون بالحمام، وعن ابن المبارك عن الثوري قال: سمعنا أن اللعب بالحمام من عمل قوم لوط، أخرجها كلها ابن أبي الدنيا، ومن طريقه البيهقي وزيادة أو جناح في حديث: لا سبق إلا في خف، كذب كما بينته في شرحي للألفية في الموضوع.

المنار المنیف لابن القیم: (106/1، ط: مکتبة المطبوعات الاسلامیة)
فِي ذِكْرِ جَوَامِعٍ وَضَوَابِطٍ كُلِّيَّةٍ فِي هَذَا الْبَابِ:
194- فَمِنْهَا أَحَادِيثُ الْحَمَامِ -بِالتَّخْفِيفِ- لا يَصِحُّ مِنْهَا شَيْءٌ.
198- وَحَدِيثِ "اتَّخِذُوا الْحَمَامَ الْمَقَاصِيصَ فَإِنَّهَا تُلْهِي الْجِنَّ عن صبيانكم".

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی

Print Full Screen Views: 2850 Aug 12, 2021
ghar mai kabootar palne ki fazeelat kay baray mai aik riwayat ki tehqeeq

Find here answers of your daily concerns or questions about daily life according to Islam and Sharia. This category covers your asking about the category of Interpretation and research of Ahadees

Managed by: Hamariweb.com / Islamuna.com

Copyright © Al-Ikhalsonline 2024.