سوال:
مفتی صاحب ! اگر کسی کے ساتھ کسی نے برا کیا ہو، اور جس کے ساتھ برا ہوا ہو، وہ اپنے دل کا بوجھ ہلکا کرنے آپ کے پاس آکر بتائے کہ اس نے میرے ساتھ ایسا کیا ہے، تو کیا یہ غیبت میں تو شمار نہیں ہوگا؟
جواب: بلا شبہ کسى مسلمان کى غیبت کرنا اور سننا گناہ کبیرہ ہے، جس پر قرآن کریم میں سخت وعید وارد ہوئى ہے، لیکن بعض مجبوری کی صورتیں ایسی ہیں، جن میں کسی دوسرے کے متعلق باتیں کرنے پر غیبت کا گناہ نہیں ہوگا، ان میں سے یہ صورت بھی ہے کہ اگر کوئى شخص مظلوم کى داد رسى کرنے والا ہو اور اس نیت سے ظالم کے متعلق مظلوم کى طرف سے کى جانے والى باتوں کو سن لے، تو اسے غیبت کا گناہ نہیں ہوگا۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:
رد المحتار: (409/6، ط: دار الفکر)
"يزاد على هذه الخمسة ستة أخرى مر منها في المتن ثنتان، الأولى: الاستعانة بمن له قدرة على زجره، الثانية: ذكره على وجه الاهتمام، الثالثة: الاستفتاء قال في تبيين المحارم: بأن يقول للمفتي ظلمني فلان كذا وكذا وما طريق الخلاص، والأسلم أن يقول ما قولك في رجل ظلمه أبوه أو ابنه أو أحد من الناس كذا وكذا ولكن التصريح مباح بهذا القدر اه لأن المفتي قد يدرك مع تعيينه ما لا يدرك مع إبهامه كما قاله ابن حجر، وقد جاء في الحديث المتفق عليه أن هند امرأة أبي سفيان - رضي الله تعالى عنها - قالت للنبي صلى الله عليه وسلم: «إن أبا سفيان رجل شحيح وليس يعطيني ما يكفيني وولدي إلا ما أخذت منه، وهو لايعلم قال: خذي ما يكفيك وولدك بالمعروف» الرابعة: بيان العيب لمن أراد أن يشتري عبداً، وهو سارق أو زان فيذكره للمشتري، وكذا لو رأى المشتري يعطي البائع دراهم مغشوشة فيقول: احترز منه بكذا، الخامسة: قصد التعريف كأن يكون معروفاً بلقبه كالأعرج والأعمش والأحول، السادسة: جرح المجروحين من الرواة والشهود والمصنفين فهو جائز بل واجب صوناً للشريعة".
واللہ تعالیٰ اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی